پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
یک فعال کارگری در شهرستان ری با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب اقتصادی مستمری‌بگیران گفت: شرایط اقتصادی بازنشستگان نامناسب است. آن‌ها برای تامین نیاز‌های خانواده خود ناچار هستند به مشاغلی همچون نگهبانی و سرایداری روی بیاورند.

شعار سال: علی ترکاشوند با ابراز تاسف از اینکه وضعیت اقتصادی به اندازه‌ای نامناسب است که در معیشت اقشار آسیب‌پذیر به ویژه بازنشستگان که تنها محل درآمدشان مستمری ماهیانه است تاثیرات منفی می‌گذارد، به خبرنگار ایلنا گفت: مسوولان باید بپذیرند که بازنشستگان در شرایط بدی به سر می‌برند.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت باید در رفع مشکلات بازنشستگان چاره‌اندیشی کند، گفت: کارگران بعد از ۳۰ سال کار و تلاش با بیمه‌پردازی سعی کرده‌اند تا در زمان بازنشستگی در آرامش ورفاع نسبی زندگی کنند متاسفانه امروزه کار به جایی رسیده که بازنشستگان عزیز برای جبران هزینه‌های زندگی خود ناچار به انجام کار در دوران بازنشستگی هستند.
 
دبیر خانه کارگر شهرستان ری با تاکید بر اینکه ثبات اقتصادی بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر ثبات اقتصادی باشد، بازنشستگان و حقوق‌بگیران همه روزه شاهد تغییر قیمت‌ها که معیشت‌شان را با خطر رو به رو می‌کند، نخواهند شد. درواقع بازنشستگان درآمد دیگری ندارند که با استفاده از آن، توان تحمل تغییرات گسترده قیمت‌ها را داشته باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه زندگی بازنشستگان با دیگر آحاد جامعه متفاوت است، گفت: بازنشستگان از نظر سنی در شرایط ابتلا به انواع بیماری‌ها هستند و بیشتر از قشر جوان باید تحت درمان و مراقبت‌های درمانی قرار بگیرند بنابراین وقتی یک بازنشسته نتواند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را تامین کند، دچار افسردگی می‌شود و همین فشار روانی بر جسم آن‌ها نیز اثرات منفی خواهد گذاشت. در نتیجه هزینه‌های درمانی بازنشستگان نیز افزایش خواهد یافت.
 
ترکاشوند گفت: مسئولان کاری کنند که ثبات اقتصادی در جامعه حکمفرما شود تا بازنشستگان و اقشار حقوق‌بگیر بیش از این درگیر مشکلات معیشتی نباشند.
 
وی در ادامه از نحوه تعیین حقوق و دستمزد انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در تعیین حقوق و مزایا بر حداقل‌ها متمرکز شده‌ایم و تاکید شورای عالی کار و سایر مراجع قانونی بر حداقل‌هاست. در بحث حقوق بازنشستگان نیز ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی متاثر از ماده ۴۱ قانون کار است که این ماده قانونی نیز بر اساس حداقل‌ها بحث می‌کند، درحالیکه باید بر واقعیت‌های جامعه چشم باز کنیم و سبد خانوار را ملاک تعیین دستمزد و حقوق قرار دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید بدانند که حقوق چهار تا پنج میلیون تومانی پاسخگوی نیازهای ۱۰ روزه یک خانواده ۴ نفره هم نیست، گفت: حقوق به اندازه‌ای ناچیز است که هزینه درمان، آموزش و تفریحات سالم از زندگی افراد حذف شده و تنها به معیشت می‌پردازند بنابراین یک بازنشسته مجبور می‌شود برای تامین نیازهای حداقلی مانند اجاره خانه و خوراک، به شغل دوم روی بیاورد.
 
ترکاشوند گفت: اگر مسئولان تدبیری بیاندیشند تا یک بازنشسته بتواند کالاهای اساسی زندگی‌اش را تامین کند، هرگز به چنین مشکلاتی گرفتار نمی‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایلنا، تاریخ انتشار: 23بهمن1400، کدخبر: 1194864، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
بجای اینکه وقتی بازنشسته میشن آرامش داشته باشن باید جای دیگه ای مشغول بشن که دخل و خرجشون با هم جور در بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین