پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۲۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
با برداشته شدن تحریم‌ها و کاهش زمان نقل و انتقالات منابع مالی شاهد ورود سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در صنایع داخلی خواهیم بود.

شعار سال:حمیدرضا فولادگر مشاور وزیر اقتصاد در مورد تاثیر رفع تحریم‌های مالی و بانکی برکاهش هزینه‌های صادراتی، گفت: چناچه مذاکرات با در نظر داشتن منافع عمومی مردم کشور به پایان برسد نتایج قابل توجهی در تولید و صادرات خواهد گذاشت.
 
او بیان کرد: رفع تحریم‌ها هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد زیرا شرکت‌های تولیدی می‌توانند به راحتی قطعات یا دستگاه‌های خود را بروز یا تعویض کنند که چنین امری در بلند مدت سبب بهبود کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی می‌شود.
 
مشاور وزیر اقتصاد گفت: رفع تحریم‌ها از آنجایی که هزینه‌های سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد سرمایه‌گذاران زیادی را در راستای حمایت از تولید به بازار سرمایه وارد می‌کند.
 
فولادگر اظهار کرد: همچنین رفع تحریم ها سرعت نقل و انتقال منابع مالی را نیز افزایش می‌دهد که چنین مسئله‌ای می‌تواند زمینه لازم را در راستای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور مهیا سازد.
 
او بیان کرد: نرخ ارز در ابتدای رفع تحریم های اقتصادی با یک شوک مواجه خواهد شد اما به مرور زمان ثبات لازم را بدست می آورد، از سوی دیگر زمانی که نرخ ارز آزاد کاهش پیدا کند، شرایط برای کاهش ارز نیمایی نیز فراهم می‌شود.
 
مشاور وزیر اقتصاد گفت: کنترل نرخ ارز باید به گونه ای اجرا شود که پس از رفع تحریم هاب توان نتایج آن را بر میزان تولید و صادرات مشاهده کرد.
 
فولادگر بیان کرد: اکنون باید راهبردهای لازم به منظور آمادگی اقتصادی کشور برای دوران پساتحریم صورت پذیرد، تا بتوان شوک‌های ناشی از کاهش فشارهای اقتصادی را کنترل کرد و در مسیر تولید و افزایش بازدهی صنایع صرف کرد.
 
مشاور وزیر اقتصاد در پایان گفتگو با اشاره به افزایش درآمدهای دولت بعد از توافق، گفت: افزایش درآمدهای نفتی دولت منجر به کاهش فروش اوراق از سوی دولت و نیز کاهش نرخ بهره می‌شود. به بیانی دیگر، رفع محدودیت‌ها منجر به بهبود وضعیت مالی دولت از محل فروش نفت یا سایر فرآورده‌ها می‌شود که می‌تواند به کاهش حجم فروش اوراق بدهی در بازار منتهی شود. با کاهش فروش حجم اوراق بدهی توسط دولت، می‌توان انتظار کاهش نرخ بهره را نیز داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بیداربورس  ، تاریخ انتشار:   23بهمن1400، کدخبر: ،www.bidarbourse.com،13520

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
خوبه که پیش بینی میکنین ولی اول باید تحریم ها لغو بشه تا بعد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین