پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
بعد از ظهر روز گذشته خبر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرد. نکته‌ای که درباره علت محرومیت پرسپولیس عنوان شده و شاید خیلی به آن توجه نشده این است که دروازه‌بان سابق قرمز‌ها تنها شاکی پرونده بسته شدن پنجره این تیم نیست و مدیران پرسپولیس باید رضایت چهار شاکی دیگر را هم جلب کنند!
شعار سال: بعد از ظهر روز گذشته خبر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرد. خبری که البته از جانب باشگاه پرسپولیس تکذیب شد، اما مصاحبه میثاق معمارزاده و تایید خبر محرومیت قرمز‌های پایتخت از جذب بازیکن باعث شد تا در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت مانده به پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی هواداران این باشگاه با نگرانی جدی مواجه شوند.

نکته‌ای که درباره علت محرومیت پرسپولیس عنوان شده و شاید خیلی به آن توجه نشده این است که دروازه‌بان سابق قرمز‌ها تنها شاکی پرونده بسته شدن پنجره این تیم نیست و مدیران پرسپولیس باید رضایت چهار شاکی دیگر را هم جلب کنند! اما اسمی از این چهار شاکی تا شب گذشته رسانه‌ای نشد. احتمال اینکه چهار شاکی دیگر نخواستند تا نام‌شان رسانه‌ای شود، وجود دارد. نکته دیگر که تکرار آن ضروری است اینکه تا لحظه آخر یعنی تا زمان نوشتن این مطلب مدیر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس بسته شدن پنجره این باشگاه را تکذیب کرده، اما باتوجه به درنظر گرفتن احتمالات و همین‌طور مصاحبه معمارزاده و وجود چهار شاکی احتمالی که ممکن است علیه پرسپولیس حکم گرفته باشند نگاهی انداختیم به فهرست بلندبالای طلبکاران این باشگاه که طبعا بعضی از آن‌ها به دنبال حکم قضایی هم هستند.

۳ بازیکن امید در مجموع ۵۲۰ میلیون تومان

حمید طاهرخانی، بازیکن جوان سابق پرسپولیس مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان و همچنین شاهین عباسیان و ابوالفضل درویش‌پور هرکدام به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از پرسپولیس طلب داشتند که برای گرفتن حق و حقوق‌شان ناچار به شکایت شدند. رقم‌هایی که برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نباید پول خرد هم باشد، اما همین پول‌های کم پرداخت نشده می‌تواند باشگاهی با میلیون‌ها هوادار را با دردسر مواجه کند. نکته عجیب اینکه هر سه این بازیکنان در پرسپولیس نامی برای خودشان دست‌وپا کردند و مدیران وقت پرسپولیس به جای درآمدزایی از طریق فروش بازیکنان جوان باشگاه مبلغی هم به آن‌ها بدهکار شدند که چنین اتفاقی در هیچ باشگاه حرفه‌ای در دنیای فوتبال طبیعی نیست! البته این سه بازیکن جزء طلبکاران باشگاه پرسپولیس هستند و هنوز معلوم نیست که جزئی از آن چهار نفر که حکم گرفته‌اند هستند یا خیر.

کاپیتان سابق نمی‌خواهد دردسر درست کند؟

رضا نورمحمدی یکی دیگر از بازیکنان سابق پرسپولیس است که از این باشگاه طلب دارد. کاپیتان سابق پرسپولیس بیش از پنج سال است که به دنبال مطالباتش از این باشگاه است! براساس خبر‌های دریافتی نورمحمدی حدود ۷۰۰ میلیون تومان از پرسپولیس طلبکار است، اما در یک مصاحبه گفته بود دوست ندارد برای دریافت مطالباتش، تیم سابقش را به دردسر بیندازد! با این حال وقتی شکایت انجام شده ممکن است هرحکمی مثل بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی هم صادر شده باشد. خبری که هنوز نه از جانب نورمحمدی تایید شده و نه از جانب باشگاه پرسپولیس.

نوه سعید راد هم طلبکار است

آدام همتی هم یکی دیگر از بازیکنان پیشین پرسپولیس است که به دنبال دریافت مطالباتش از این باشگاه بوده و است. همتی که زمان مربیگری برانکو به پرسپولیس پیوست مبلغی در حدود ۴۶۵ میلیون تومان از این باشگاه طلب دارد و برای رسیدن به پولش در صف انتظار است! جالب اینکه این بازیکن جوان بعد از ترک پرسپولیس تقریبا از دور کنار رفته و خبری درباره‌اش منتشر نمی‌شود، اما شاید به واسطه گرفتن حکم علیه قرمز‌ها دوباره نامش بر سر زبان‌ها بیفتد.

مصلح مشکوک‌تر از بقیه

شایان مصلح یکی دیگر از بازیکنانی است که در زمان مدیریت سمیعی در پرسپولیس به‌طور جدی و علنی خواستار مطالبات ۵۰۰ میلیون تومانی‌اش بود. اگر به یاد داشته باشید در دوره مدیریت سمیعی در پرسپولیس یکی از شاکی‌هایی بود که به همراه سوشا مکانی دست‌بردار شکایتش نبود و زیربار توافق یا مصالحه نمی‌رفت! او همچنان موفق به تسویه‌حساب با تیم سابقش نشده و یکی از گزینه‌هایی است که احتمال دارد به همراه میثاق و سه نفر دیگر علیه پرسپولیس حکم گرفته باشد.

فرزاد حاتمی هنوز پولش را نگرفته است

فرزاد حاتمی که سابقه بازی در بسیاری از تیم‌های لیگ برتری را دارد هم جزء بازیکنان طلبکار پرسپولیس است که چند سال قبل برای دریافت مطالباتش دست به دامن فدراسیون فوتبال شد و در سال قبل هم، زمانی که برای مقطعی پنجره پرسپولیس توسط شاکیان داخلی بسته شده بود به باشگاه رفت و خواستار دریافت باقی‌مانده مطالباتش بود. به نظر می‌رسد کم‌کم وقت تسویه‌حساب با این بازیکن رسیده باشد، بازیکنی که در فصل سیزدهم به عضویت پرسپولیس درآمد و عملکرد چندان خوبی هم در این تیم نداشت.

دو نفر طلب‌شان را بخشیدند، چند نفر توافق کردند

اسفندماه سال قبل وقتی پنجره پرسپولیس به دلیل بدهی‌های داخلی بسته شد؛ جعفر سمیعی، مدیرعامل وقت پرسپولیس دست به کار شد و با طلبکارانی نظیر اشپیتیم آرفی، محسن خلیلی، وکیل مرحوم مهرداد اولادی و فرشاد احمدزاده و وکیل سوشا مکانی به توافق رسید. در بین طلبکاران پرسپولیس افرادی مثل امیرحسین اصلانیان و مهرداد کفشگری بودند که قید مطالبات‌شان را زدند تا وفاداری خود را به تیم سابق و هودارانش اثبات کنند. با این حال همان‌طور که در چند پاراگراف بالا خواندید پرسپولیسی‌ها همچنان شاکی‌های داخلی دارند که رای پرونده‌هایشان رسیده یا خواهد رسید و باید با آن‌ها تسویه کنند. جدا از این پرونده‌ها، این باشگاه شاکی‌هایی هم دارد که در مراجع قضایی پیگیر دریافت مطالبات‌شان هستند. این البته فقط مختص نفرات داخلی است و در این گزارش به طلبکاران خارجی اشاره‌ای نشده است. در هر صورت به نظر می‌رسد اگر صحبت‌های مدیران باشگاه پرسپولیس مبنی‌بر باز بودن پنجره باشگاه صحت داشته باشد دیر یا زود بازهم شاهد تکراری‌ترین اتفاق دو، سه سال اخیر خواهیم بود و خبر بسته شدن پنجره‌های باشگاه باز هم اعلام می‌شود. پنجره‌ای که به نظر می‌رسد میل و اراده‌ای برای باز بودن آن نیست.

باشگاه ملوان دیگر شاکی پرسپولیس

باشگاه ملوان یکی دیگر از طلبکاران پرسپولیس است. باشگاه شمالی چند سال پیش به دلیل انتقال صادق محرمی به پرسپولیس خواستار مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به‌عنوان حق رشد شد و پرسپولیسی‌ها محکوم به پرداخت این مبلغ شدند. اگرچه صادق این روز‌ها در فوتبال اروپا بازی می‌کند، اما سهل‌انگاری مدیران وقت در پرداخت حق رشد این بازیکن به ملوان سبب شده تا این تیم هم در فهرست طلبکاران از پرسپولیس قرار بگیرد. شهرخودرو هم البته تا همین چند روز قبل شاکی جدی پرسپولیس بود که فعلا توافقی صورت گرفته تا در چند قسط مطالباتش پرداخت شود و در غیر این صورت تعداد تیم‌های شاکی از پرسپولیس دوباره به دو تیم خواهد رسید.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: farhikhtegandaily.com/۶۹۴۳۲
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
0
چقدر شاکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین