پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
در اینکه تیم مدیریتی تعاون روستایی فاقد توانمندی‌های لازم برای راهبردی کارآمد و برنامه محور این سازمان هستند، شکی نباید داشت. فردی خارج از سیستم و فاقد دانش کشاورزی و روستایی به مدیریت یکی از پرچالش‌ترین حوزه‌ها ورود کرده و ادعای راهبری دارد! از این غصه‌ها و تخیلات کم نشنیده ایم و می‌دانیم باید در مقابل چکار کنیم. اما این مسئله که برخورد‌های خارج از چارجوب صورت می‌پذیرد و حاشیه‌هایی از جنس بد اخلاقی و عدم حفظ کرامت‌ها شنیده می‌شود، جای تامل دارد. در صورت صحیح بودن، جای تاسف خواهد داشت. بدون تائید یا رد جزئیات اقدام به انعکاس مطلب شده و منتظر شفاف سازی هستیم.

شعار سال:شفافیت یکی از راه های اصلی مبارزه با فساد  بوده و به کاهش زمینه های بروز فساد منتهی می شود. در واقع شفافیت از اصول مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مسئولان در یک الگوی مدیریتی مطلوب است.
 
اگر چه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در گذشته هزینه های سنگینی بابت عدم پاسخگویی و شفاف سازی مسئولان سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  پرداختند و چندین بار دست به تغییر مدیرعامل این سازمان زدند اما باز در روی همان پاشنه می چرخد و قرار نیست حواشی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران پایان یابد.
 
کار بجایی رسیده که نه تنها مسئولان این سازمان به سهامداران شبکه تعاون روستایی پاسخگو نیستند بلکه اکنون پرسنل این سازمان از رفتارهای عجیب و غریب برخی مسئولان این سازمان به تنگ آمده اند و این بار دست به دامان وزیر انقلابی جهاد کشاورزی شدند تا شاید راهی برای ساماندهی این مجموعه عریض و طویل پیدا کنند.
 
گویا برخی مسئولان این سازمان را با بخش دولتی اشتباه گرفته اند و بر اساس ادعای پرسنل این سازمان بی حساب و کتاب می تازند! شاید در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران چون عدم مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی هزینه چندانی ندارد، برخی مدیران این سازمان به راحتی از زیر بار آن شانه خالی می‌کند!
 
مشخص نیست در سازمان تعاون روستایی ایران چه می گذرد؟ اینکه در مصاحبه ها دم از اجرای قانون می زنند اما در برخی موارد که پیش از این در رسانه ها منتشر شد، عملکردها و تصمیمات در چارچوب اساسنامه نیست؟!
 
حالا خبر رسیده که جمعی از کارمندان سازمان مرکزی تعاون روستایی حق ورود به طبق ششم این سازمان را ندارند!! مگر آنجا چه می‌کنند که نباید کسی با خبر شود!
 
چه می‌شود که برخلاف چندین معاون دیگر وزیر که در نشست‌های مطبوعاتی رسانه‌ای دهه فجر به دلیل شفافیت خبررسانی صرفا از آنها تشکر می‌شود؛ اما در سازمان تعاون روستایی ده‌ها کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی و میلیون‌ها تومان حق‌المشاوره پرداخت می‌گردد؟ در حالیکه  به برخی پرسنل رسمی گفته می‌شود شما اضافه کار زیادی گرفته‌اید و باید برگردانید؟ راستی در نهانخانه آنجا چه خبر است؟
 
جمعی از کارکنان سازمان مرکزی تعاون روستایی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، در نامه ای خواستند تا به داد این سازمان برسد و البته افکار عمومی از وزیر جهاد کشاورزی انتظار دارند تا فکری اساسی برای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بکند تا خدای نکرده ، برچسب های گذشته بر پیشانی مسئولانی که مدعی کار جهادی در دولت انقلاب هستند، نچسبد.
 
 تعدادی از کارمندان سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به آقای ساداتی نژاد از عملکرد و اقدامات متکبرانه، توهین آمیز و فرا قانونی تیم مدیریتی جدید این سازمان گلایه کردند.
 
در بخش هایی از این نامه آمده است:
 
جناب آقای ساداتی نژاد؛ جنابعالی در ابلاغ اولیه حکم جناب آقای دکتر قادری بعنوان رییس سازمان تعاون روستایی ایران، صراحتا تبدیل این سازمان به سازمان جهاد سازندگی را از وظایف اساسی ایشان اعلام نمودید.
 
فارغ از اینکه پس از اصلاح حکم ، این رسالت از حکم ابلاغی حذف شد  اما بی تردید در باور و تعهد شما به ارزش روحیه جهادی و احیای جهادسازندگی که حتی در سخنان رئیس جمهور هم بارها به آن تاکید شده، قطعا تغییری به وجود نیامده است.
 
جناب وزیر، آنچه در چند ماه گذشته از اقدامات ، انتصابات، رفتار فردی ، سلوک اجتماعی و ضوابط اداری آقای قادری فر و افراد تیم شان که جمیعا از خارج وزارت جهاد کشاورزی اتوبوسی وارد سازمان شده اند دیده ایم، کوچکترین نشانه ای از روحیه جهادی و مدیریت اسلامی وجود نداشته است.
 
رییس سازمان بجز افرادی که با خود از خارج سازمان و وزارت جهادکشاورزی و حتی دولت! آورده و تمام مقدرات سازمان و نیروهای آن را به آنها سپرده، هیچ فرد دیگری را لایق هم صحبتی و اعتنا نمی داند.  وی حتی پاسخ مکاتبات نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس را نمی دهد و آنها را لایق مکاتبه نمی داند. غالب وقت ایشان در خارج سازمان می گذرد ، لذا مقدرات و اختیار کامل سازمان را به مشاور عالی خود  که حتی پست اداری مشخصی هم در سازمان ندارد، می سپارد!
 
رفتار ارباب گونه و توهین آمیز آقای شاهمیری حتی با نیروهای ارزشی و انقلابی سازمان منزجر کننده ، تاسف بار و شرم آور است. آیا اینان می خواستند جهاد سازندگی را که تبلور برادری ، برابری و احترام بود، احیا کنند؟
 
آقای قادری فر در 5 ماه گذشته تقریبا تمامی مدیران پیشکسوت و توانمند سازمان را بدون هیچ ضابطه خاصی عزل، تعدادی را از سازمان اخراج و بجای همه آنها دوستان و آشنایان و افرادی بدون کمترین سابقه در تعاون روستایی جایگزین کرده است.
 
طبقه ششم سازمان محل استقرار ایشان و مشاورین شان هیچ ارتباطی با سایر بخشهای ستادی سازمان ، نهادهای مرتبط یا مدیریت های استانی (به استثنای امور مالی) نداشته و یادآور یک نوع طبقه اشرافی و درباری با اختیارات نامحدود می باشد.
 
با وجودیکه هیات مدیره یکی از ارکان اساسی سازمان تعاون روستایی است اما از نظر دکتر قادری فر اعضای هیات مدیره در سازمان جایگاهی و نظر آنها کمترین ارزش و تاثیری در برنامه های سازمان ندارند و جز مواردی که به امضای آنها نیاز باشد، آنها را به حضور نمی پذیرد.
 
معاونان منصوب ایشان به هیچ عنوان بدون وقت قبلی و تشریفات زجر آور و توهین آمیز به همکاران و حتی مدیران ستادی و استانی اجازه ملاقات نمی دهند و هرگز پاسخگوی تماس تلفنی نیستند.
 
در حالیکه شعار دولت احترام و عزت مردم است، رییس سازمان و معاونین جدید بیشتر دفتر داران را با افرادی غریبه، تندخو و بی نزاکت جایگزین کرده که جمله ثابت “دکتر جلسه دارند ” تنها پاسخ آنها به درخواست ارتباط  تلفنی است و تقاضای ملاقات با آنها هم با جمله مشهور “وقت قبلی گرفته اید ؟” پاسخ داده می شود.
 
طرح های بدون پشتوانه فنی، تجربی و منطقی مانند کشاورزی قراردادی که بزودی موجی از اعتراض را از کشاورزان طرف قرارداد شاهد خواهید بود ، طرح بازارگام و واگذاری سهم کالاهای اساسی شرکت های تعاونی روستایی به یک شرکت خصوصی، انعقاد قرارداد با شرکت های خاص بدون رعایت ضوابط حقوقی ، جابجایی فاحش منابع اعتباری و درآمدی و فروش محصولاتی مانند زعفران به اشخاص حقیقی (بدون رعایت اصول محاسباتی ) ، مجبور کردن اتحادیه ها به پرداخت هزینه های اداری و تشریفات، سفرهای متعدد و مراسم بصورت نامتعارف …. که همگی دارای ایرادات اساسی قانونی و حقوقی است و بزودی گریبان همه بخشهای وزارت جهاد کشاورزی را خواهد گرفت ، تنها ره آورد این گروه بوده است.
 
نتایج این اقدامات متهورانه و غیر قانونی بزودی شما را هم آماج انتقادات و چالش جدی قرار خواهد داد. آنچه ما از جهاد سازندگی ، روحیه جهادی و ارزش های انقلابی و اسلامی دیدیم و شنیدیم این چنین نبود.
 
جناب وزیر تا دیر نشده فکری اساسی به حال وضعیت فاجعه بار سازمان مرکزی تعاون روستایی نموده و این سازمان را از چنگال این گروه نجات دهید پیش از آنکه فروپاشی کامل این سازمان به یادگاری تلخ از دوره وزارت شما تبدیل شود.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی اسرار امروز، تاریخ انتشار:  23بهمن1400، کدخبر: 3716828 /www.asraremrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین