پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: این شرکت وظیفه انتقال روزانه ۲۱۰ میلیون لیتر سوخت به دورترین نقاط کشور را به عهده دارد که عمده آن از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

شعار سال:کرامت ویس‌کرمی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت رسانی جاده‌ای اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۳ هزار نفتکش جاده‌پیما در زنجیره تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه ۳۶ هزار مسیر سوخت‌رسانی از انبارهای نفت تا مصرف‌کننده نهایی در کشور داریم، گفت: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای سوخت را از طریق سامانه در این مسیرها جابه‌جا می‌کنند.
 
به گفته ویس کرمی، با همکاری بانک ملت منابع مالی نوسازی نفتکش‌های جاده‌پیما برای نوسازی ۴۰۰۰ نفتکش با استفاده از ظرفیت خودروسازهای داخلی تأمین می‌شود. در این مرحله از مجموع ۴۰۰۰ دستگاه، ۵۰۰ دستگاه نوسازی می‌شود و امیدواریم بتوانیم در مراحل بعدی نوسازی، شرایط رقابتی به وجود آید.
 
تفاهم‌نامه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت‌رسان جاده‌ای امضا شد
 
 تفاهم‌نامه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بانک ملت، شرکت‌های تولید خودرو ماموت و رخش خودرو امضا شد.
 
با امضای این تفاهم‌نامه در بعدازظهر امروز، نوسازی ۵۰۰ نفتکش ناوگان حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی در کشور تأمین مالی می‌شود. با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه که طی آن، بانک ملت متعهد می‌شود برای نوسازی ۵۰۰ کشنده تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند.
 
روزآمد کردن ناوگان انتقال فرآورده در زنجیره تأمین و توزیع فرآورده کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دستور کار قرار گرفته است.
 
هم‌اکنون حدود ۶۵ درصد فرآورده موردنیاز بخش نیروگاهی با نفتکش ارسال و حمل می‌شود و حدود ۱۲ هزار نفتکش در زنجیره توزیع فرآورده فعالیت می‌کنند که نوسازی این ناوگان، نقش مهمی در تسهیل و به‌روزرسانی فرآیندهای این عملیات، افزایش ضریب ایمنی و استانداردهای زیست‌محیطی ایفا خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه پس از این تفاهم‌نامه قراردادها بین شرکت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و شرکت‌های خودروساز امضا می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم نوسازی ناوگان حمل و نقل فرآورده در مراحل بعدی، چه در حوزه بانک‌هایی که تسهیلات پرداخت می‌کنند و چه در حوزه استفاده از ظرفیت خودروسازهای داخلی، در شرایط رقابتی انجام شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه تعداد ناوگان حمل و نقل فرآورده در کشور با شیب ملایمی در حال افزایش است، گفت: افزون بر نوسازی با افزاش کرایه ناوگان حمل و نقل از شهریور ماه، فراخوان‌هایی را برای پذیرش خودروهای جدید ارائه کردیم که از آن زمان، حدود ۲۰۰۰ تقاضای پذیرش به دست ما رسیده و تاکنون ۱۲۰۰ دستگاه به ناوگان افزوده شده است.
 
ویس کرمی با اشاره به این که امیدوارم با تفاهم‌نامه امروز بین بانک عامل و شرکت‌های خودروساز، شیب افزایش تعداد ناوگان باز هم افزایش یابد و نوسازی آن نیز انجام شود، افزود: امیدواریم مسائل و مشکلات ناوگان حمل و نقل را به حداقل برسانیم، ۳۶ هزار مسیر سوخت‌رسانی در کل کشور، فرآورده را از انبارهای تأمین‌کننده، جنب پالایشگاهی، کوچک و محلی جابه‌جا می‌کنند، رصد و پایش می‌شوند و کرایه خود را از سیستم دریافت می‌کنند که از زحمات همه این عزیزان در این شرایط سخت، تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
وی تاکید کرد: تعهدهایی که پیش‌تر به وسیله بانک‌ها و خودروسازان ایجاد شده بود، سپری شده و امروز ما هیچ‌گونه ناوگانی که تعهد کارکرد و تعهد فعالیت به ما داشته باشد، در مجموعه نداریم و تلاش می‌کنیم اقدام‌های نوسازی را با استفاده از ظرفیت تولید خودروسازان داخلی انجام دهیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ناوگان حمل و نقل یکی از زیرساخت‌های کلیدی در هر کشوری است که نقش محوری در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد، در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ناوگان سوخت‌رسانی یا صنعت حمل و نقل از کلیدی‌ترین مدیریت‌هایی بوده است که از دیرباز در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فعال بوده و سوخت‌رسانی در بخش‌های مختلف مصرف به‌واسطه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است و اگر در این زمینه مشکلی باشد، سوخت‌رسانی در کشور نیز دچار اختلال می‌شود.
 
ویس کرمی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در طول شبانه روز ۲۱۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی را از انبارها به مراکز مصرف جابه جا می‌کند که عمده این جابه‌جایی از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود. ناوگان حمل و نقل ریلی هم از طریق شرکت‌های خصوصی بخش ریلی کار انتقال را انجام می‌دهد و بیشتر شامل جابه‌جایی نفت کوره و نفت‌گاز در حوزه نیروگاهی و مقاصد صادراتی ما در بندرعباس و ماهشهر است.
 
وی تأکید کرد: بخش حمل و نقل دریایی در بنادر جنوبی کشور نیز با سه فروند کشتی (حدود ۳۵ هزار تنی) به اضافه هشت شناور کوچک (از ظرفیت ۵۰۰ تا ۲ هزار تن) در مجموعه جزایر، میان پالایشگاه‌ها و مناطق ساحلی انجام می‌شود.
 
تأمین مطلوب سوخت زمستانی با تقویت ناوگان حمل و نقل
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که ناوگان مجموعه شرکت ملی پخش از دیرباز مورد توجه مجموعه وزارت نفت بوده است، تصریح کرد: طی دو تا سه سال گذشته برای ناوگان حمل و نقل ما شرایطی ایجاد شد که این ناوگان قدری تضعیف شد، ‌اما خوشبختانه با اقدام‌های خوبی که انجام شده به‌ویژه در سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم دو تا سه برنامه در نظر گرفته شد و شاهد افزایش کرایه ناوگان در دو تا سه بخش از جمله بخش جاده‌ای و ریلی بودیم، در شرایطی تعداد ناوگان کم شده بود، خوشبختانه حجم سوخت‌رسانی افزایش یافت و در زمستان تاکنون مشکلی در زمینه تأمین سوخت نداشتیم.
 
ویس کرمی با تأکید بر اینکه سوخت‌رسانی در بخش نیروگاهی با تقویت همین ناوگان انجام شد، گفت: در غرب و شمال غرب کشور امسال سرمای بی‌سابقه‌ای را داشتیم، اما خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه تأمین سوخت زمستانی نداشتیم و سوخت مصرف‌کنندگان در دورترین نقاط تأمین شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا  ، تاریخ انتشار: 23 بهمن1400، کدخبر:1400112318279 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین