پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از وزیر کشاورزی کشور مالزی خواست با توجه به دغدغه کشور ایران در حوزه روغن پالم نظارت‌های پیش از صادرات در مورد این محصول تشدید شود. افت و خیز‌های بسیاری مربوط به این حوزه بین دو کشور وجود داشته است، در مورد این تجارت از دولت مالزی می‌خواهیم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، چراکه یکی از دغدغه‌های ما کنترل صادرات این فرآورده است.
شعار سال: دکتر بهرام دارایی در دیدار با وزیر کشاورزی کشور مالزی گفت: به تازگی مراودات خوبی با کشور اندونزی در حوزه تبادل محصولات کشاورزی داشتیم که نوید بخش این است که بتوانیم همین مسیر را با کشور مالزی طی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قوانین نظارت بر حوزه غذا در ایران بر اساس استاندارد‌های فائو، کدکس و ضوابط دقیق داخلی منطبق بر سبد غذایی مردم کشور است، اظهار کرد: آنچه فکر می‌کنم در مراودات ما با کشور مالزی در حوزه غذا بسیار مهم است بحث ایمنی مواد غذایی، آلاینده‌ها، باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی و ظرفیت‌های خالی صنایع غذایی دو طرف برای استفاده به نحو مقتضی است.

رئیس سازمان غذا و دارو یکی از موضوعات خیلی مهم در حوزه غذا را تجارت حلال دانست و گفت: علاوه بر کشور‌های اسلامی تمایل زیادی در کشور‌های غیر اسلامی به غذا‌های حلال وجود دارند که این غذا‌ها در کشور‌های اسلامی تهیه می‌شود، بنابراین ما خیلی امیدوار هستیم که به وسیله تفاهم نامه‌هایی که بین ما منعقد می‌شود، بتوانیم با ایجاد کارگروه‌هایی در دو کشور استاندارد‌های این حوزه را تبادل کرده و با گسترش ظرفیت‌های آن بعد از توافق به عنوان بازار مشترک ارائه دهیم.


وی با تاکید بر چالش‌های ۱۰ سال اخیر در بحث روغن پالم، خاطرنشان کرد: افت و خیز‌های بسیاری مربوط به این حوزه بین دو کشور وجود داشته است، در مورد این تجارت از دولت مالزی می‌خواهیم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، چراکه یکی از دغدغه‌های ما کنترل صادرات این فرآورده است. ما تجربه بسیار موفقی با کشور هند درمورد انجام کنترل‌های لازم قبل از صادرات روی این محصول داشتیم که مانع صادرات محصولات کشاورزی با کیفیت پایین و تاریخ انقضای نزدیک به ایران می‌شود.

درخواست ایران از مالزی برای تقویت نظارت‌های پیش از صادرات روغن پالم به ایران

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت سازمان غذا و دارو، تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۹۱۰۷، ifdana.fda.gov.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین