پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
شهردار تهران اعلام کرد که ایجاد خزانه واحد ضمن ایجاد شفافیت از هدررفت منابع نیز جلوگیری می‌کند.
شعار سال: علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به چرایی افزایش چشمگیر بودجه فرهنگی و اجتماعی نسبت به حمل و نقل عمومی گفت: بودجه قابل مقایسه با هم نیست و باید بودجه فرهنگی را با فرهنگی و حمل و نقل را با حمل و نقل مقایسه کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بودجه حمل و نقل ۳۶ درصد است و عدد بالایی را به خود اختصاص داده، گفت: به همین دلیل مقایسه بودجه‌های معاونت‌ها غلط است.

وی با بیان این‌که بسیاری از رفتار‌های حمل و نقلی در شهر ما اگر تدبیر فرهنگی برای آن‌ها شود لازم نیست اینقدر برای آن‌ها هزینه کنیم، اظهار کرد: ۷۵ درصد مردم با خودروی شخصی خود تردد می‌کنند و اگر کار فرهنگی در این زمینه انجام شود و فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در جامعه ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان این‌که ریشه بسیاری از امورات فرهنگی است گفت: مثلا اگر بحث اصراف و مصرف درست را بتوانیم با فرهنگ‌سازی به مردم آموزش دهیم قطعا آسیب‌پذیری در حوزه اقتصاد کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که در تبصره‌های بودجه نگاه شورا و شهرداری عدالت‌محور است، تصریح کرد: شورا و شهرداری موشکافانه و دقیق توزیع منابع را در نظر گرفتند و امیدواریم با ایجاد خزانه واحد شفاف‌سازی داشته باشیم، چرا که اگر شفافیت وجود داشته باشد رشد و پیشرفت شهر هم افزایش می‌یابد و معتقدیم سنگ بنای تحول، توزیع عادلانه منابع است.

وی با رد برخی انتقادات مبنی بر ایجاد خزانه واحد اظهار کرد: خزانه واحد اشراف ما را به مسائل مالی بیشتر می‌کند و محدودیتی ایجاد نمی‌کند چرا که همین حالا هم در دولت این مساله چرایی می‌شود، اما خزانه واحد از هدررفت منابع جلوگیری کرده و موجب شفافیت می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:  ۱۴۰۰۱۱۲۴۱۸۹۹۱،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین