پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
کوبونده رفته ساحل نکا در مازندران تا ببینه که نوار ساحلی رو آزاد کردن یا نه؟ داداش ما خودمون این کاره ایم. بگو هوس یه مازندران گردی همراه با حق ماموریت کردی از ساحل پنج کیلومتری نکا هم رفتی یه گزارشی تهیه کنی دیگه! اما واقعیت داستان اینکه، کدام منطقی به ادارات دولتی تا به این حد اجازه سو استفاده از حقوق عمومی را داده بود؟ آیندگان در این خصوص چه قضاوتی خواهند کرد؟
شعار سال: شهرستان نکا از غرب به شهرستان میاندورود و از شرق به شهرستان بهشهر، از سمت شمال به دریای مازندران و از سمت جنوب به دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز متصل است. شهر نکا تا سال ۱۳۷۴ جزئی از شهرستان بهشهر بود و در این سال بخش نکا از این شهرستان منتزع و به همراه بخش هزارجریب، تشکیل شهرستان نکا با مرکزیت شهر نکا را دادند.

جیمز فریزر در سال ۱۸۲۲ میلادی وارد نکا شد. او در مورد وجه تسمیه نامیدن نکا می‌نویسد: «نکا نام بلوک است که شامل چندین دهکده است که گروهی از طایفه گرایلی که از ترکان هستند در اینجا اقامت دارند. اینان سابقاً در کالپوش قسمتی از گرگان سکونت داشته‌اند که در شرق استراباد بوده‌است. شاید به وسیله آقامحمدخان قاجار به علت شورش و یاغیگری به اینجا کوچ داده شده‌اند. خرابه‌های محل اقامت سابق ایشان را در دشت گرگان در مسیر خود دیدم. حصاری مربع شکل بزرگ داشت که نشان می‌داد دهکده‌ای آباد و پرجمعیت بوده‌است». یادداشت‌های فریزر حکایت از آن دارد که نکا نام بلوکی با چند روستای توابع، از توابع ولایت ساری بود.

شهر نکا دارای جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر بوده و بدلیل موقعیت زیر ساختی خوب (راه آهن، بندر و جاده)، از قابلیت بالایی برای توسعه صنعتی برخوردار است. نیروگاه شهید سلیمی، شرکت صدرا. دو کارخانه ارد. کارخانه پنبه. شرکت نکا فولاد. کارخانه سیمان، نکا پلاست، ماشین نکا، کارخانه هوافضای نکا (ساخت هواپیما‌های شناسایی)، کارخانه سیلو، کارخانه تولید آبگرمکن و بخاری مازند گاز و کارخانه‌های تولیدی آجر سفال بوستان سفال- نکاسفال - مازرون سفال و سفال سازان میاندرود در روستای گلبستان، برخی از صنایع مستقر در این شهرستان هستند.

متاسفانه با تمام این قابلیت ها، بخش زیادی از سواحل این شهرستان توسط ارگان‌های دولتی به اسم ساحل اختصاصی تحت تصرف در آمده و تماشای ساحل، فقط از طریق استفاده از قایق در دریا امکان پذیر بود.
با اجرای دستور رئیس جمهور، شاهد حذف تدریجی این تصرفات غیر قانونی هستیم. موضوعی که محور گزارش حسینی بای را تشکیل می‌دهد.
 
تعداد بازدید : 56

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین