پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران خواستار ارایه لایحه حفاظت، احیا، ارتقا و مدیریت یکپارچه بازار تهران شد و از تاخیر ۱۳ ساله در ارسال این لایحه از سوی شهرداری تهران گلایه کرد.

شعار سال: مهدی بابایی نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در جریان چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه آتش‌سوزی روز گذشته در بازار تهران به ارائه تذکر پرداخت و گفت: این حادثه ساعت ۷:۳۰ صبح و قبل از آغاز به کار بازار بوده و تلفات جانی نداشت، اما خسارت مالی قابل توجهی ایجاد کرد.

وی با طرح این پرسش که اگر این حادثه در ساعت اوج تردد رخ میداد با چه فاجعه‌ای روبرو بودیم، افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در سال‌های گذشته از ملک مذکور بازدید و در سال‌های ۹۸و ۹۷ تا ۱۴۰۰ اخطار رعایت دستورالعمل ایمنی صادر کرد.

بابایی ادامه داد: کمیته رفع خطر و ایمنی بازار بزرگ تهران نیز در شهرداری منطقه ۱۲ تشکیل شده، اما روند رسیدگی به پرونده اماکن ناایمن محدوده بازار با کندی پیش می‌رود.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر گفت: شورای شهر در سال ۸۷ با توجه به اینکه بازار بزرگ تهران یکی از کانون‌های پرخطر و با ریسک بالا است و روزانه پذیرای شهروندان زیادی است، مصوبه الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه حفاظت، احیا، ارتقا و مدیریت یکپارچه بازار را گذرانده است.

وی با بیان اینکه این مصوبه با توجه به وجوه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی بازار و به منظور مصون نگه داشتن هویت تاریخی و فرهنگی بازار بوده است، افزود: شهرداری در این مصوبه موظف شده بود که حداکثر ظرف سه ماه لایحه مذکور را ارایه کند.

بابایی اظهار داشت: مقرر شده بود این لایحه با ۲۵ معیار راهبردی تهیه، تدوین و به شورای شهر ارایه شود، اما با گذشت ۱۳ سال، مغفول مانده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از حوادث پر تکرار علاوه بر عزم جدی و ضرورت همکاری میان بخشی، نیازمند برنامه عملیاتی بلند مدت در قالب لایحه حفاظت، احیا و ارتقا و مدیریت یکپارچه بازار بزرگ هستیم.

مهدی بابایی خواستار ارائه گزارش از حادثه و ارایه گزارش کمیته ایمنی و رفع خطر بازار شد و از شهرداری تهران خواست تا لایحه حفاظت، احیا و ارتقا و مدیریت یکپارچه بازار را تهیه و به شورا ارائه کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت شورای اسلامی شهر تهران، تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۳۷۹۴، shoratehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین