پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
بخشی از شهروندان مسلما تائید می‌کنند که روزانه حداقل ۱۰ شماره را وارد لیست سیاه تلفن همراه خود می‌کنند و در واقع با سالی حدودا ۴ هزار شماره بلاک (مسدود شده) در تلفن همراه شخصی مواجه هستند. سرشماره‌هایی که اقدام به ارسال پیامک می‌کنند نیز توان ارسال پیامک میلیارد عددی دارند، لذا با مسدود سازی میلیونی آن‌ها نیز، رفع مزاحمت صورت نمی‌گیرد. به نهاد‌های نظارتی در خصوص تعارض منافع در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات من باب مسدود سازی شماره‌های مزاحم هشدار و اطلاع می‌دهیم. ارسال پیامک سود خوبی برای اپراتور‌ها دارد و مسدود سازی میلیونی ان‌ها هم می‌تواند بنوعی سرپوش گذاشتن روی خلاف‌ها تلقی شود! قربانی این بازی دوگانه نیز اعصاب مردم است. اگر تحلیل درستی باشد، با گندآب کثیفی مواجه هستیم.
شعار سال: دریافت پیامک‌های تبلیغاتی معمولا برای کاربران آزاردهنده است و به همین دلیل بیشتر کاربران به‌دنبال راهی برای غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی هستند. برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد.

پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند. در عین حال، همچنان بعضی از پیامک‌های تبلیغاتی از سوی خود اپراتور‌های همراه ارسال می‌شود که البته اپراتور‌ها هم برای غیرفعال‌سازی این پیامک‌ها راه‌حل‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می‌کند. طبق این آمار تا پایان آبان‌ماه سال جاری، ۳۵۸ هزار و ۶۰۶ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند. همچنین به‌تازگی سامانه «سلام» از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شده که مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی نیز یکی از خدمات آن است.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین