پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
در صحبت بسیاری از مدیران اجرایی، قضایی و بعضا امنیتی شنیده می‌شود که می‌گویند، ایرانیان ترسی برای بازگشت نداشته باشند. این در حالی است که بحث ترس از پرونده قضایی و بحث سربازی برای اکثر ایرانیان حل شده و بازگشت تا حد وسیعی تابع تقویت حس نوستالوژیک و وطن پرستی آنان، احساس امنیت برای سرمایه گذاری و تبادلات اقتصادی و بحث تعیین تکلیف در خصوص برخی از اموال مصادره‌ای ماده ۴۹ است. بحثی که ورود نابجا بدان‌ها می‌تواند مجددا داستان ساز برای کشور شود. از آقای روحانی، کارشناس مسائل حقوقی هم درخواست می‌کنیم، مسئله را با رویکرد سطحی مورد توجه و تحلیل قرار ندهند. بر اساس فرهیختگی حرفه‌ای و اشرافیت حقوقی خود، خوب می‌دانند که چه داستان‌هایی ممکن است با برخی از کم تدبیری‌ها ایجاد و حادث شود.
شعار سال: کارن روحانی در رابطه با درخواست محسنی اژه‌ای از معاونت امور بین الملل قوه قضائیه برای تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور به ایران گفت: سخنان رییس قوه قضاییه در خصوص بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور و نداشتن بیم آن‌ها از تحت تعقیب قرار نگرفتن بسیار اثر مثبتی را در اطمینان خاطر شهروندان ایرانی مقیم خارج از کشور و در بازگشت آن‌ها به ایران دارد.

وی افزود: اگر ایرانیان خارج از کشور جرمی مرتکب نشده باشند نباید از بازگشت به کشور ترس و واهمه‌ای داشته باشند.

این حقوقدان ادامه داد: باید کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور و معاونت بین الملل قوه قضاییه و بخش‌های قضایی برای ایرانیانی که تمایل به بازگشت به کشور را دارند و نگرانند که مبادا تحت تعقیب قرار گیرند، اقدامات لازم را انجام دهند و با ایجاد سامانه استعلام و راهکار‌های مناسب دیگر به ایرانیان اطمینان خاطر دهند که اگر مرتکب جرمی نشدند تحت تعقیب قرار نمی‌گیرند.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: ایرانیان مقیم خارج دارای تحصیلات و مهارت‌های خاصی هستند و می‌توانند در سرمایه گذاری و شرایط اقتصادی کشور موثر باشند. آن‌ها شهروند ایرانی اند و همانطور که رییس قوه قضاییه گفته برخی‌ها درصد هستند هراسی را در دل آن‌ها ایجاد کنند که اگر برگردند تحت تعقیب قرار می‌گیرند، ولی می‌شود به آن‌ها اطمینان داد که این گونه نیست.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۱۱۲۴۱۸۸۵۸، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین