پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
بانک پاسارگاد که به‌تازگی توسط نشریه بنکر موفق به کسب عنوان‌های بانک سال و بانک سال اسلامی ایران شده است در موفقیتی دیگر در بیست‌وچهارمین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران که توسط سازمان مدیریت صنعتی که اوایل بهمن‌ماه سال جاری برگزار شد، در شاخص‌های فروش، ارزش افزوده و میزان دارایی‌ها رتبه‌های برتر را کسب کرد. در این مطلب نگاه جزئی‌تری از منظر مالی به موفقیت بانک و گروه پاسارگاد ارائه خواهد شد.
شعار سال: بانک پاسارگاد که به‌تازگی توسط نشریه بنکر موفق به کسب عنوان‌های بانک سال و بانک سال اسلامی ایران شده است در موفقیتی دیگر در بیست‌وچهارمین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران که توسط سازمان مدیریت صنعتی که اوایل بهمن‌ماه سال جاری برگزار شد، در شاخص‌های فروش، ارزش افزوده و میزان دارایی‌ها رتبه‌های برتر را کسب کرد. در این مطلب نگاه جزئی‌تری از منظر مالی به موفقیت بانک و گروه پاسارگاد ارائه خواهد شد.

در این ارزیابی، شرکت‌ها با ۳۳ شاخص کمّی براساس رشد شرکت‌ها، سودآوری و شاخص‌های عملکرد بازار ارزیابی شدند. روش ارزیابی این رتبه‌بندی مشابه بسیاری از فهرست‌های رتبه‌بندی متعارف از قبیل فورچون ۵۰۰ بر پایۀ مجموعه‎ای از شاخص‌های خروجی‌گرا و بر مبنای آخرین صورت‌های مالی حسابرسی‌شدۀ شرکت‌ها انجام می‌شود. روش‌های خروجی‌گرا برخلاف روش‌های فرآیندگرا اتکا به خوداظهاری نداشته و برای مقایسۀ تعداد زیادی بنگاه اقتصادی با زمینه‌های فعالیت متنوع قابلیت استناد بیشتری دارند. در این ارزیابی پس از رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس میزان فروش -به‌عنوان شاخص کلیدی- و تقسیم کل شرکت‌ها به دسته‌های صدتایی، شرکت‌های هر دسته براساس ۳۲ شاخص دیگر مقایسه و رتبه‌بندی شده‌اند. از جمله سایر شاخص‌های این رتبه‌بندی می‌توان به رشد فروش، ارزش افزوده، تعداد کارکنان، رشد اشتغال، میزان دارایی، رشد سود، سهم دارایی‌های غیرجاری، نسبت مالکانه، بهره‌وری کل و... اشاره داشت.

بانک پاسارگاد در رتبه‌بندی اخیر، ضمن کسب رتبه ۶ از نظر بیشترین دارایی و رتبه ۸ در شاخص ارزش افزوده، با فروش ۵۱۳، ۷۵۴ میلیاردریالی از لحاظ میزان فروش موفق به کسب رتبۀ ۱۲ در بین ۱۰۰ شرکت برتر شد. در بین ۱۵ شرکت اول این رتبه‌بندی، نام چهار بانک دیگر نیز به چشم می‌خورد که بانک پاسارگاد از بین بانک‌های عضو کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی ایران بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران، نام دوازده بانک به چشم می‌خورد که بانک پاسارگاد در بین تمام آن‌ها -از جمله بانک‌های دولتی- رتبۀ چهارم را به خود اختصاص داده است.

در مراسم معرفی ۱۰۰ شرکت برتر ایران سایر شرکت‌های گروه پاسارگاد نیز درخشش چشمگیری داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب رتبۀ ۵ میزان فروش توسط شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان اشاره کرد. شرکت پارس‌آریان به‌عنوان هولدینگ مادرِ بانک پاسارگاد میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایرانی بالاترین جایگاه را کسب کرد. از سوی دیگر شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذاری زیرمجموعۀ بانک پاسارگاد و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به‌عنوان هولدینگ انرژی گروه به‌ترتیب با کسب رتبه‌های ۲۲ و ۲۷ و صعود ۸ و ۶ پله‌ای نسبت به دورۀ گذشته در لیست ۱۰ شرکت پیشرو این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه پاسارگاد و شرکت فولاد سیرجان ایرانیان از زیرمجموعه‌های گروه پاسارگاد نیز به‌ترتیب رتبه‌های ۴۱، ۵۸ و ۷۵ را کسب کردند. میدکو و بیمه پاسارگاد از برترین شرکت‌های بورسی ایران نیز به شمار می‌روند و از نظر ارزش بازار (طبق آمار ارائه شده در آذرماه ۱۴۰۰) به‌ترتیب در ردیف‌های سوم و نهم شرکت‌های بزرگ بورسی ایران قرار دارند.

حضور بانک و زیرمجموعه‌های گروه پاسارگاد در لیست ۱۰۰ شرکت برتر ایران نشان از عملکرد مطلوب این گروه در حوزه‌های مختلف دارد. انتخاب بانک پاسارگاد به‌عنوان بانک سال ایران توسط نشریه بنکر، کسب رتبۀ اول خاورمیانه و رتبۀ سیزدهم جهانی از نظر نرخ بازده سرمایه در سال ۲۰۲۱ بین بانک‌های جهان، کسب بالاترین سطح جایزه مدیریت مالی ایران در دی‌ماه گذشته و حضور بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در لیست ۵۰۰ برند برتر بانکی مؤسسۀ برندفاینانس در سال ۲۰۲۰ مؤید این مطلب است.

گروه پاسارگاد به جز فعالیت در حوزه‌های مالی، بانکی، انرژی و معدن، در بخش فناوری اطلاعات، علوم پیشرفته و حوزۀ سلامت نیز فعالیت‌های مهمی را به انجام رسانده است و در حال حاضر توسعۀ سرزمین هوشمند پاد بر پایه ارائه خدمات زیرساختی اقتصاد دیجیتالی به کسب‌وکارها، ساخت یک شهرک دانشگاهی و احداث چند شهرک سلامت را نیز در دست اقدام دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بانک پاسارگاد، تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۶۵، www.bpi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین