پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
ترکیه و امارات در جریان سفر اردوغان به ابوظبی سیزده سند همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله دفاعی امضا کردند.

شعار سال:سیزده سند همکاری بین ترکیه و امارات در حوزه‌های صنایع دفاعی، بهداشتی، تغییرات اقلیمی، فناوری، فرهنگ، کشاورزی، تجاری، اقتصادی، مدیریت حواث غیرمترقبه، حمل و نقل، هواشناسی، ارتباطات و بایگانی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به امضا رسید.
 
این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی طی دیداری مشترک در ابوظبی، درباره روابط دوجانبه و چشم اندازهای جدید برای همکاری و اقدام مشترک بین امارات و ترکیه در زمینه های مختلف در راستای خدمت به منافع متقابل علاوه بر مسائل و تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

بن زاید و اردوغان همچنین درباره فرصت های مختلف همکاری بین دو کشور به ویژه در زمینه سرمایه گذاری، اقتصادی و توسعه ای در کنار کشاورزی، امنیت غذایی، بهداشتی، فناوری، نوآوری، پروژه های فضایی، هوش مصنوعی و انرژی تجدیدپذیر گفتگو کردند.
 
مسائل و تحولات خاورمیانه از دیگر محورهای گفتگوی طرفین بود که در همین رابطه بر انسجام دیدگاه های دو کشور درخصوص اهمیت حمایت از تلاش ها و راه حل های مسالمت آمیز با هدف تقویت امنیت، صلح و ثبات در منطقه که ستون های اساسی همکاری، توسعه و پیشروی به سوی آینده ای که ملت ها و کشورها به آن امید دارند، تاکید کردند.
 
محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی گفت: حجم توافقنامه ها و یادداشت های تفاهمی که دو کشور امضا کردند، اساسی برای آغازی جدید برای شراکت اقتصادی و تجاری وضع کرده است. امارات به تقویت این شراکت و پیشبرد آن و افزایش حجم مبادله تجاری بین دو کشور اهتمام دارد.
 
وی همچنین تاکید کرد که امارات از هر گامی در مسیر همکاری، تفاهم و صلح در منطقه بر اساس رویکرد خود مبتنی بر تقویت همکاری و همزیستی که به نفع توسعه، رفاه و ثبات است، استقبال می کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک  ، تاریخ انتشار:  26بهمن1400، کدخبر: ، www.tabnak.ir،1104824

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین