پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
سجاد کریمی پاشاکی از معاونان سابق فرمانداری‌های صومعه سرا و انزلی که پیش از این با طرح شکایت‌هایی موفق به ابطال برخی آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های دولتی شده بود، حال از ابطال ماده ۸ آیین نامه مواد ۲۱ و ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری توسط رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری خبر داده است. با ابطال ماده ۸، کارمندان دستگاه‌های مستثنی شده از قانون مدیریت خدمات کشوری، امکان ماموریت به دستگاه‌های مشمول این قانون را نخواهند داشت.
شعار سال: طی ماه‌های گذشته، بسیاری از انتصابات در استان گیلان بر اساس این ماده صورت گرفته و افراد در سازمان‌های دولتی جابجا شده اند.

سجاد کریمی پاشاکی طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار عمل به قانون توسط دولت شده است.

وی نوشته است: به غیر از نیرو‌های نظامی و انتظامی که در این ماده موکول به نظر فرماندهی کل قوا شده است، کارکنان سایر دستگاه‌های تصریح شده، امکان ماموریت به دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری را مطابق با این رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، نخواهند داشت، اما در خصوص نیرو‌های نظامی و انتظامی، از آنجائیکه مقام معظم رهبری صرفاً فصول دهم و سیزدهم این قانون یعنی پرداخت و بازنشستگی را قابل تسری به این نیرو‌ها دانسته اند فلذا عملاً سایر فصول از جمله فصل پانزدهم که در ماده ۱۲۱ آن آیین نامه نقل و انتقالات تصریح حکم دارد، قابل اجرای برای این دسته از نیرو‌های نظامی و انتظامی نمی‌باشد و ایشان نیز جزء مستثنیات این ماده محسوب می‌گردد.

شکایت‌های سجاد کریمی بیش از این هم مسبوق به سابقه است. امسال با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری ابطال گردیده بود. در این ماده اعزام کارمندان مشمول قانون به صورت مأمور به سازمان‌ها و مؤسسات غیردولتی امکان پذیر گردیده بود.

سال گذشته دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای مصوب ۱۳۹۶ شورای اداری عالی اداری که بر اساس آن زنان و جوانان در انتصابات مدیریتی دارای اولویت برشمرده شده بودند، به دنبال شکایت سجاد کریمی، توسط رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد. ابطال آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداری‌های کشور و همچنین مواد ۱۰ و ۱۴ آیین نامه استخدامی کارکنان دهیاری‌ها از جمله شکایت‌های دیگر کریمی است که در آن موفق بوده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: hekayatgilan.ir/۸۲۹۰
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
0
لطفا در مورد اجباری بودن واکسن کرونا در دوران سربازی هم خبری تهیه کنید آیا از سربازان وظیفه هم این اجباری بودن برداشته شده؟ چرا باید برای رفتن به سربازی واکسن کرونا اجباری باشه اگه نزنی نمیتونی بری سربازی لطفا رسیدگی کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین