پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۳۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
پورعباس گفت: همه آزمون‌های سراسری از جمله کنکور تا سه سال آینده به صورت هوشمند و الکترونیکی برگزار می‌شود.

شعار سال:معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست هم‌اندیشی مدیران آزمون در بابلسر، گفت: سازمان سنجش در مسیر توسعه آزمون‌های مدرن در حال برنامه ریزی است تا همه آزمون‌ها از جمله کنکور سراسری تا سال ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی و هوشمند برگزار شود.
 
او افزود: داوطلبان کنکور از سال ۱۴۰۳ به بعد دیگر از کاغذ و سیستم‌های کاغذی استفاده نخواهند کرد.
 
بر اساس سیستم هوشمندی که طراحی شده و اکنون در آزمون‌های زبان در حال اجرا است داوطلبان پشت دستگاه‌هایی که در مراکز جامع آزمون تعبیه می‌شود آزمون خود را برگزار خواهند کرد و بلافاصله نیز نتایج آزمون اعلام می‌شود.
 
به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور کنکور سال ۱۴۰۱ تغیرات شکلی زیادی دارد از جمله اینکه برای آرامش داوطلبان و افزایش امنیت آزمون تعداد سوالات تغییر کرده و دفترچه‌های آزمون و پاسخ نامه‌ها نیز از یک و دو دفترچه به تعداد بیشتری افزایش یافته است تا داوطلبان بتوانند با آرامش بیشتری زمان آزمون را تقسیم کنند و یک مرتبه با حجم وسیعی از سوالات مواجه نشوند.
 
نام نویسی آزمون سراسری از دهم بهمن تا ۲۰ بهمن انجام شد و بیش از یک ملیون و ۴۰۰ هزار نفر در کنکور سال ۱۴۰۱ ثبت نام کردند.
 
سازمان سنجش اعلام کرد: سامانه ثبت نام کنکور سراسری از اول اسفند تا ۴ اسفند برای جاماندگان یا کسانی که سوابق تحصیلی خود را ارایه نداده اند باز خواهد شد.
 
رییس سازمان سنجش آموزش کشور پیش بینی کرد: تعداد افرادی که در کنکور سال ۱۴۰۱ با هم رقابت خواهند کرد به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.
 
آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ روز‌های ۸ تا ۱۱ تیر ماه برگزار می‌شود.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: 27 بهمن1400، کدخبر: 611700 ، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین