پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای تاکید کرد؛ گفتگوی مستقیم و بدون واسطه بین نمایندگان ایران و آمریکا راهگشا و در راستای منافع ملی ارزیابی می‌شود. بار‌ها گفته شده است که گفتگو به معنای تسلیم نیست و نخواهد بود، بیان دیدگاه‌های دو طرف بدون واسطه اسباب سرعت بخشیدن به روند گفتگو‌ها و توافق معنادار و اثربخش و پایدارتر خواهد بود.

شعار سال:متن بیانیه بدین شرح است؛
 
ادامه گفتگوهای هسته‌ای هرچند با تاخیر و پیوستن به مذاکرات وین از برنامه‌ریزی‌های درست در سیاست خارجی دولت سیزدهم است. خروج یک طرفه ترامپ از برجام و لغو تعهدات  دولت آمریکا و افزایش تحریم‌ها و فشار حداکثری و عدم توان دولت‌های باقیمانده به انجام تعهدات از دید و نظر کسی پنهان نیست.
 
از سرگیری مذاکرات وین پس از توقفی نسبتا دراز مدت؛ این امید را دامن زد که با حل مشکل تحریم‌ها از آسیب بیشتر به اقتصاد کشور پیشگیری شود. با وجود تحریم‌های گسترده و سازمان‌یافته و هوشمند آمریکا؛ کشورهای اروپایی و چین و روسیه هم به خاطر ترس از تحریم آمریکا و در نظر گرفتن منافع، گامی در مسیر حل مشکل برنداشته و برنخواهند داشت.  دولت بایدن نیز با تاخیری معنادار بازگشت به برجام و یا گفتگوهای هسته‌ای را اعلام کرد که این امر هم بیانگر دشواری‌ها و واقعیت‌های جاری در سیاست‌های بین المللی است.

در این میان مخالفت اسرائیل و برخی از کشورهای دیگر و دامن زدن به ترس از حل مشکل ایران و آمریکا بیش از همیشه خودنمایی می‌کند...
 
رفتار پاره‌ای از کشورهای باقیمانده در برجام نیز تامل برانگیز است. گفتگو و مذاکره و تعامل براساس تامین منافع ملی امری پسندیده  و مورد پذیرش بخش‌های گوناگون جامعه است   از آنجا که مشکل پدید آمده بین ایران و آمریکاست و تحریم‌های اعمال شده و اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری آمریکایی بنا گذاشته شده است؛ و مبنای گفتگوهای کنونی رفع تحریم‌ها و بازگشت ایران و آمریکا به تعهدات ذیل برجام است. گفتگوی مستقیم و بدون واسطه بین نمایندگان ایران و آمریکا راهگشا و در راستای منافع ملی ارزیابی می‌شود. بارها گفته شده است که گفتگو به معنای تسلیم نیست و نخواهد بود، بیان دیدگاه‌های دو طرف بدون واسطه اسباب سرعت بخشیدن به روند گفتگوها و توافق  معنادار و اثربخش و پایدارتر  خواهد بود.
 
امید که با استفاده از فرصت این مهم از دید برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران به دور نمانده و با استفاده از توان و تجربه کارشناسان توانمند و آگاه به ساختارهای حقوقی و روابط بین الملل گامی بزرگ در راستای کاستن از دشواری‌ها و فشارهای سنگین از دوش مردم برداشته شده؛ و با سازماندهی مناسب و اصلاح ساختار اقتصادی زمینه رشد و توسعه کشور  فراهم شود.
 
مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مستقل  ، تاریخ انتشار:   26بهمن1400، کدخبر: www.mostaghelonline.com،88712

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین