پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
محسن موسوی خوانساری، عضو هیئت مدیره انجمن آب و خاک پایدار ایران در رابطه با کاهش ذخایر سد‌های تأمین آب شرب استان تهران گفت: ۵ سد وظیفه تأمین آب شرب تهران را به‌عهده دارند که وضعیت آن‌ها نگران‌کننده است؛ سد لتیان و سد لار که در شرق تهران قرار دارند مجموعاً ۲۰ میلیون مترمکعب آب دارند و در روز‌های آینده از مدار خارج می‌شوند و آبی برای استان تهران در سد‌های منطقه شرق باقی نخواهد ماند.

شعار سال:محسن موسوی خوانساری عضو هیئت مدیره انجمن آب و خاک پایدار ایران گفت: در غرب تهران هم سد امیرکبیر را داریم که مقدار آب آن یک‌سوم سال گذشته است و این سد حدود 30 میلیون مترمکعب آب دارد که بسیار نگران‌کننده است، اگر سد طالقان و ماملو را هم به سدهای مذکور اضافه کنیم جمعاً حدود 300 میلیون مترمکعب آب داریم و اگر میزان تبخیر و کاهش نزولات جوی را در نظر بگیریم, قطعاً در تابستان مشکلات عدیده‌ای را برای تأمین آب شرب تهران خواهیم داشت.

وضعیت سد‌های تأمین آب تهران نگران‌کننده است

عضو هیئت مدیره انجمن آب و خاک پایدار ایران تأکید کرد: مسئولین باید از همین الآن اعلام خطر کنند و مشکلات کم‌آبی را از طریق صداوسیما, فضای مجازی و رسانه‌ها به مردم گوشزد کنند. درست است که در برخی مناطق مانند هرمزگان 2 برابر میانگین سالانه بارش داشتیم اما در مجموع وضع ذخایر آبی نگران‌کننده است.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز  ، تاریخ انتشار:   27بهمن1400، کدخبر: 39578،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
0
چرا باید سد طالقان و سد امبیرکبیر کرج ، به تهران آب بدهند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین