پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی در آمل: واردات هشت قلم داروی دامپزشکی به کشور ممنوع شد.
شعار سال: معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه افتتاح خط توسعه تولید مکمل‌های جدید دام و طیور در شرکت ارس بازار آمل گفت: واردات هشت قلم داروی دامپزشکی به کشور، شامل پنج قلم آنتی بیوتیک و سه قلم مونتی ویتامین‌های بخش دام و طیور و آبزیان ممنوع شد.

خالد خداویردی افزود: ممنوعیت این تعداد دارو با توجه به افزایش ظرفیت‌های تولید و به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی در این حوزه، ممنوع اعلام شد.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر در حوزه کار‌های پژوهشی، تحقیقاتی و کار‌های دانش داروسازی در حوزه دام وطیور، صنعت داروسازی به مرحله‌ای قابل اتکایی رسیده است.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور، شمار کارخانه تولید دارو در بخش صنعت دام و طیور را حدود ۷۳کارخانه با تولید ۳۴۱قلم دارو اعلام کرد و گفت: بسیاری ازکارخانه‌های تولید دارو در داخل کشور به میزانی قابل توجهی رسیده که برخی تولیداتشان به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

دکتر خداویردی افزود: هم اکنون حدود ۱۸۱قلم دارو تولیدی کارخانه جات داروسازی ایران درحوزه دام و طیور به ۱۵کشور منطقه صادرات می‌شود.

او با بیان اینکه اکنون در حوزه مواد بیولوژیکی در بخش دام و طیور وارد کننده هستیم گفت: تلاش‌های سازمان دامپزشکی با کارخانه جات تولیدی در کشور، تولید این مواد مورد نیاز در داخل هست که امیدواریم بزودی در این بخش نیز کشور از واردات بی نیاز شود.

کانون‌های بحران بیماری در صنعت دام و طیور و آبزیان نداشتیم

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه صنعت دام وطیور وآبزیان همواره در معرض تهدید بیماری‌ها زمینه‌ای و نوظهور است گفت: در سال‌های اخیر با پالایش وافزایش واکسیناسیون در دام و طیور و نیز آبزیان کشور، تا حدود زیادی از کانون‌های سراسری بحران پیشگیری شد.

دکتر خداویردی افزود: پنج کانون بحران زا درحوزه دام و طیور در کشور رخ داد که با اقدامات سریع پیشگیرانه از مرز مشکل زا و بحران همه گیری پیشگیری شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: www.iribnews.ir/۱۱۹۶۷۲۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین