پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۵۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
شهروندان با وجود استفاده کم و بیش، اما مستمر پسته، اطلاع چندانی در خصوص کیفیت پسته‌ها و انواع آن نداشته و متاسفانه انواع پسته‌های کهنه، آب خندان، قرصی و نامرغوب را به اسم پسته سال به آن‌ها قالب می‌کنند. توضیحات و کلیپ زیر، بشکلی کاربردی به شما کمک می‌کند تا اقدام به خرید پسته خوب کنید.
شعار سال: پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید پول خوبی بدهید، بهتر است پسته خام بخرید، چون پسته خام با کیفیت برداشت همان سال بوده و تکلیف مزه، رنگ و شکلش روشن است. از طرف دیگر می‌دانیم که هزینه تهیه پسته و آجیل برای خیلی‌ها بشدت سنگین شده و به همین دلیل سراغ پسته ارزان‌تر می‌روند. بی‌آنکه خبر از وجود پسته آب خندان یا پسته‌های قرصی داشته باشند.

«آب خندان» اصطلاحی شناخته شده میان خشکبار فروشان است. پسته‌های در بسته که کیفیت مغز آن پایین است در میان یخ می‌گذارند و با گذشت چند ساعت از ماندن در یخ این پسته‌ها را در کوره گرم می‌کنند. این فعل و انفعالات باعث می‌شود دیواره پسته ترک خورده و مغز آن پیدا شود، اما این پسته به دلیل رطوبت یخ و حرارت بوی خاصی گرفته و بدین منظور پسته را با جوهر لیمو و نمک بو می‌دهند و در نهایت مشتری با دیدن ظاهر پسته با تصور اینکه این پسته خندان است به سراغ آن می‌رود و اگر فوت و فن خرید پسته را نداند برای این پسته نازل قیمت گزافی می‌دهد.

راه دیگر شناسایی پسته خوب، شنیدن صدای پسته است. برای خریدن هر پسته یک مشت از آن را در دست‌تان بگیرید و نزدیک گوش‌تان تکان دهید اگر صدای ترق و تروق مغز پسته‌ها زیاد بود (پسته در پوست خودش لق زده و مغز در پوسته پسته صدای زیادی ایجاد می‌کند) باید بدانید که پسته آب خندان به دست‌تان داده‌اند.

برخی از فروشندگان پسته از این هم فراتر رفته و هنگام بو دادن به همراه جوهر لیمو و نمک کمی هم نشاسته قاطی مواد می‌کنند و بدین‌ترتیب مغز پسته‌های آب خندان به پوسته می‌چسبد و در هنگام تکان دادن صدایی از آن بیرون نمی‌آید.

پسته‌هایی هم هستند که ظاهر خوبی دارند و حتی طعم‌شان به دلیل بو دادن و آغشته شدن به نمک خوب است، اما ممکن است این پسته‌ها پسته قرصی باشند. پسته‌های قرصی پسته‌هایی هستند که به دلیل جلوگیری از کرم خوردگی و فساد در کیسه‌ها ریخته شده و بعد در معرض دو قرصی قرار می‌گیرند که اول لای نایلون پیچیده شده‌اند و بعد هم لای روزنامه قرار گرفته‌اند و آخر سر این بسته‌ها را میان کیسه‌های پسته در بسته می‌گذارند. پسته‌های قرصی سه ماه خوب می‌مانند و هیچ خبری از کرم خوردگی در آن‌ها نیست و تنها برای رفع بوی ناشی از قرص‌ها با نمک بو داده می‌شوند.

تعداد بازدید : 10

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
خیلی کاربردی بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین