پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۵۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
وقتی با آمار آنهم از جنبه‌های مختلف به یک مسئله نگریسته می‌شود، افق دید نسبتا مطلوبی برای برنامه ریزی‌های کلانگر ایجاد می‌شود. ورای سو گیری‌های جنسی و جنسیتی، توجه به شاخص‌های زیر، گویای هشدار‌هایی وحشتناک در خصوص وضعیت سلامت روان، شرایط کاری، سلامت جسمانی و شاخص‌های توسعه‌ای مردان ایرانی است. ضرورت ورود متخصصان آسیب‌های اجتماعی، صاحب نظران خانواده، مشاوران بهداشت روان و متخصصان علم مدیریت و اقتصاد، روز به روز بیشتر می‌شود. هفته اول اسفندماه بنام هفته سلامت روان، باید بشکل خاص به این موضوع ورود نمود. نکته جالب اینکه در جستجوی اینترنتی هم اگر بزنید مشکلات مردان، در خصوص زنان مطلب می‌زند!
شعار سال: دکتر «فریبرز درتاج»، رئیس انجمن روان شناسی تربیتی ایران بقبلا هشدار‌های شدیدی در خصوص وضعیت سلامت‌روان مردان و پدران داده و گفته بود که «بسیاری از مردان احساسات خود را سرکوب می‌کنند و تمایلی به صحبت درباره سلامت روان خود به صورت آشکارا ندارند. این در حالی است که به طور خاص مردان و پدران امروزی برای سلامت‌روان خود به کمک بیشتری نیاز دارند. البته در وضعیت اقتصادی دشوار فعلی جای تعجب نیست که پدران امروزی همه در تلاش برای برآورده کردن خواسته‌های زندگی باشند و در میان انبوه این مشغولیت ها، مسلماً سلامت روان پدران رو به افول است.»

موضوع بعدی، برخورد خود مردان با مشکلات است. بسیاری از مردان فکر می‌کنند اگر مشکلات اقتصادی، روحی و روانی خود را بیان کنند آن‌گاه مردانگی آن‌ها زیر سوال خواهد رفت.

فرزانه سادات فرود، مسئول سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفته بود، در سلامت مردان شاهد آیتم پارادوکس بقا هستیم، یعنی مردانی هستند که به ظاهر همه تصور می‌کنند آن‌ها از لحاظ جسمی نسبت به زنان قوی‌ترند، همچنین باور دیگری داریم که ناتوانی و مشکلات در بین مردان بسیار کمتر است، اما با مقایسه همه گروه‌های سنی از کودک تا سالمند می‌بینیم میزان مرگ و میر مردان بالاتر از زنان است حتی گاهی اوقات در زمینه پارادوکس بقایی وضعیت مردان ناهمخوانی وجود دارد.

تعداد بازدید : 16
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
1
خیلی وضع ما مردها بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
1
بدبختیم بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
طفلک مردا اوضاع شون بدبی ریخت شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین