پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۸۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
در حالی که همین ماه گذشته رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به گلستان از تکلیف وزارت نفت در جهت به ثمر رساندن پتروشیمی گلستان گفته بود هنوز هم اقدام موثری از سوی وزارت نفت دیده نشده است!
شعار سال: در حالی که همین ماه گذشته رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان گلستان از تکلیف وزارت نفت در جهت به ثمر رساندن انتظار حدود ۹۰ هزار سهام دار پتروشیمی گلستان گفته بود هنوز هم اقدام موثری از سوی وزارت نفت دیده نشده است. این در حالی است که به دنبال این وعده،کارگروه ویژه برای حل مشکلات استان تشکیل شد. در همین راستا جلسه‌ای نیز با حضور مسوولان از استانداری، دادستانی، اطلاعات و ... تشکیل و جزئیات پرونده پتروشیمی و اقدامات انجام شده در ۱۶ سال گذشته بررسی شد.

در آن زمان سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفته بود، با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران ملاقات کرده و مقرر شد، گروهی از معاونین برای بررسی مشکلات پتروشیمی به گلستان سفر کنند که آن‌ها (۲۶ دی ماه) وارد گلستان شدند. مدعی شده بود که جلسه خوبی با آن‌ها داشته و مسائل مهمی در آن رد و بدل گردیده و از محل سایت پتروشیمی گلستان هم بازیدی داشته اند؛ مقرر شد این هیأت گزارشی را از وضعیت موجود ارائه کرده تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

حالا چند روز پیش سنگدوینی در توئیتی به چشم انتظاری سهامداران ‎ نسبت به وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اشاره کرده و گفته آقای ‎اوجی وزیر محترم نفت مردم ‎استان گلستان و سهامداران پتروشیمی که قریب به ۹۵ هزار نفر می‌باشند، منتظر اقدامات و تصمیم شما و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران هستند.
 
گلستانی‌ها همچنان منتظر وعده‌های عمل نشده!

۱۶ سال پیش با توجه به رونق بازار فعالیت‌های حوزه نفت و گاز و محصولات پتروشیمی طی چند روز حدود ۹۷ هزار نفر از مردم گلستان، حدود ۴۸ میلیارد تومان سهام این پتروشیمی را خریداری کردند تا بنا بر وعده مدیران ارشد کشور و استان در چند سال آینده با تولید اوره و آمونیاک از منافع این سرمایه‌گذاری مشترک منتفع شوند، در آن سال‌ها سال‌ها اجرا و تکمیل پتروشیمی گلستان با چندین مانع روبرو شد. نداشتن مجوز زیست محیطی، نبود اعتبارات کافی و لجبازی برخی سهامداران عمده و مشکلات حقوقی تا این که این طرح همواره در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری متوقف ماند و آنچه در این زمینه همواره قابل توجه بوده این است که این طرح در حال حاضر به سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ‌تری نیاز دارد و باید بررسی شود که اجرای فعلی آن تا چه حد صرفه اقتصادی دارد.

هر چند سهامداران پتروشیمی گلستان همچنان امیدوار هستند که تلاش‌های اخیر قوه قضائیه برای مردم ثمربخش باشدباید منتظر ماند و دید که آیا گره کور این طرح باز می‌شود و سرانجام بلاتکلیفی و انتظار سهامداران پتروشیمی گلستان، پایانی دارد یا خیر؟
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گروه خبری تحلیلی نفتی ها، تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۲۶۲۶، www.naftiha.ir .
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
این بنده خدا گویا هر کجا منافع اش باشه حرف می زنه ؟!
ماجرای پر سرو صدای استخدام دخترش در وزارت نفت را که یادتان هست؟ ایشون همان نماینده ایه که قبلا مدیر شرکت گاز گلستان و مجری طرح انتقال گاز به عراق هم بوده و الان عضو کمیسیون انرژی هم هست.
امروز ( جهارشنبه 28 دی 1401) اعلام شده گاز قسمت هایی از استانگلستان قطع شده و مردم در سرما و یخبندان هستندجنابشان بجای همراهی و همدلی انگار مشکلات گاز استان را ندیده و شروع به تخریب دولت نموده.
این تقابل و تخریب نه تنها چیزی برای مردم به دنبال نداره ، دردی از دولت و شرایط کشور رو هم حل نمی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
بره کار دخترش رو ردیف کنه. نیازی برای دلسوزی نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین