پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
رییس‌جمهور “سند تحول دولت مردمی” را در ۹ فصل ابلاغ کرد؛ بر اساس این سند، مسؤولیت اجرای مفاد سند تحول در موارد مربوط بر عهده وزرا و بالاترین مقام مسؤول در دستگاه ذیربط بوده و مکلف به پاسخگویی هستند. به منظور پیاده سازی سند، مقامات مسؤول می‌بایست از انطباق و نبود مغایرت کلیه تصمیم گیری‌ها و اقدامات دستگاه‌های مربوط با مفاد سند اطمینان حاصل نمایند.
شعار سال: در اجرای وعده داده شده در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و در راستای تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی نظام و با اتکا و بهره‌مندی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و مطالبات معظم‌له، رفع نیاز‌های مردم، حل مسائل اساسی کشور و در اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی، به شرح زیر «سند تحول دولت مردمی» به عنوان برنامه و خط مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه، وزرا و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد:

لینک دانلود سند تحول دولت مردمی

این سند، برنامه مدون دولت سیزدهم برای تحقق وضع مطلوب است که متناسب با وضع موجود و موضوعات اولویت دار ارائه شده است. در تدوین این برنامه وزرا، معاونان و مسئولان اجرایی با جمعی از صاحبنظران، اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها همکاری داشته و در راستای ایجاد انسجام در جهت گیری‌های برنامه‌های بخش‌ها مختلف بوده است.

بر اساس این سند، مسؤولیت اجرای مفاد سند تحول در موارد مربوط بر عهده وزرا و بالاترین مقام مسؤول در دستگاه ذیربط بوده و مکلف به پاسخگویی هستند. به منظور پیاده سازی سند، مقامات مسؤول می‌بایست از انطباق و نبود مغایرت کلیه تصمیم گیری‌ها و اقدامات دستگاه‌های مربوط با مفاد سند اطمینان حاصل نمایند.

همچنین تأکید شده است: آن گونه که در تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم‌راستایی احکام بودجه با سند تحول دولت قرار گرفت، ضروری است در ادامه نیز بودجه‌های سنواتی و سایر بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، پیشنهاد لوایح در سطح دستگاه‌های اجرایی با رعایت انطباق و عدم وجود مغایرت با سند تحول تنظیم گردد. ضمن آن‌که چرخش‌های تحول آفرین، راهبرد‌ها و اقدامات سند تحول باید در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور مورد توجه قرار گیرد.

این سند با توجه به گستردگی ابعاد، ضمن تمرکز بر بخش‌ها اولویت دار، به صورت همزمان به اصلی‌ترین موضوعات فرابخشی اولویت دار نیز اشاره کرده است. با توجه به گستردگی و تنوع بخش‌های و موضوعات پیشرو از یکسو و محدودیت منابع و ضرورت تمرکز دولت از سوی دیگر، در نهایت با بررسی‌های کارشناسی، اولویت‌های اساسی در دو حوزه بخش‌های پیشران و موضوعات فرابخشی با دو معیار اصلی «میزان اهمیت» و «میزان فوریت» انتخاب شده‌است. بر این اساس برنامه تحول بخش‌های پیشران و موضوعات فرابخشی در نه فصل زیر تدوین شده است:

تولید و اشتغال
سرمایه گذاری و نظام تامین مالی
نظام مالیه عمومی
زیرساخت
امور اجتماعی و سلامت
آموزش
فرهنگ و هنر
نظام اداری و حقوقی
سیاست خارجی و امنیت



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشناسنامه قانون، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۷۳۴۴، shenasname.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین