پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
جریان شناسی و عامل یابی وقوع جنگ‌های منطقه‌ای و جهانی را باید در چند مولفه وضعیت عقلانیت سیاستمداران در کشور‌های مختلف و سطح همگرایی‌ها و واگرایی‌های سیاسی، محل و شرایط استقرار کشور‌ها (ژئو پلتیک)، وضعیت انرژی و مواد معدنی و مواردی همانند جستجو کرد. نفت و گاز جهانی، دو عامل بسیار موثر در این بازی هستند که نقشه تفکیکی آن‌ها در ادامه متن آورده شده است.
شعار سال: دنیای جدید، دیگر دنیای کشورگشایی‌ها نبوده و دنیای منبع یابی‌ها و تامین شدگی هاست. استعمار و استثمار جدید، حول منبع یابی‌ها و تامین شدگی‌ها تنظیم شده و برخلاف گذشته، خلاصه شده در امری جاری در یک سرزمین مشخص نبوده و بدلیل ماهیت آینده نگرانه خود، ماهیت منطقه‌ای و چندکنشگری با تعدد لایه‌های بازی، پیدا کرده است. نفت و گاز، دو منبع مهم برای طراحی، جهت دهی و جریان سازی بازی‌های آینده محسوب می‌شوند. وضعیت ذخایر اصلی این دو منبع به تفکیک نوع کشور‌های پیشرو، بشرح زیر است.
 

نقشه ترسیمی ازدو عامل موثر بر وقوع جنگ‌ها در قرن حاضر

اطلاع نگاشتی بسیار جالبی از ذخیره نفت در هر کشور به بیلیون بشکه (تمرکز میدان بازی بر خاورمیانه، روسیه، شمال آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی، قرار دارد).

نقشه ترسیمی ازدو عامل موثر بر وقوع جنگ‌ها در قرن حاضر

ذخایر جهانی گاز طبیعی (تمرکز بازی بر خاورمیانه، روسیه و آمریکای شمالی قرار دارد).
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین