پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
به اعتقاد دکتر اصغر عبدلی استاد دانشگاه بهشتی، ماهی قرمز گونه غیر بومی مهاجم برای اکوسیستم آبی ایران است؛ خطری جدی برای رودخانه‌ها، تالاب‌ها و حتی مخازن سدها. از حدود ۵۰ سال قبل وارد ایران شده و از حدود ۲۰ سال قبل اکوسیستم‌های آبی ایران را تحت الشعاع قرار داده است. همچنین این ماهی، دارای توان ایجاد بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و قدرت بالای آلرژی زایی است.
شعار سال: برعکس ظاهر جذاب و بی خطر ماهی قرمز، دارای پتانسیل بالای بیماری‌های مشترک با انسان بوده و همچنین گونه‌ای خطرناک برای اکوسیستم‌های آبی محسوب می‌شود.

دکتر محمود قربان‌زاده، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دام‌پزشکی خراسان‌رضوی، معتقد است که شهروندان اگر قصد خرید ماهی قرمز برای سفره هفت‌سین دارند، باید نکاتی را رعایت کنند. بیمار‌ی های بسیار نادری می‌تواند از ماهی قرمز به انسان سرایت پیدا کند، اما در برخورد و شرایط نگهداری آن‌ها باید بسیار دقت کنیم. همچنین در روند آزاد سازی این ماهی در طبیعت، بهتر است که در چرخه آب‌های آزاد وارد نشود و در محیط‌های بسته رها سازی شود.
 
تعداد بازدید : 63
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین