پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
فرهاد تجری عنوان کرد:رویکرد مبارزه با قاچاق یک رویکرد ارزشمند و خوب است اما باید بپذیریم که یکی از راه های ارتزاق مردم در مناطق مرزی،عمدتا داد و ستد و تجارت مرزی بوده و کشور ما هم از این خصیصه مستثنی نیست.

شعار سال: نماینده مردم قصرشیرین،گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:قاعدتا انتظار است مردم مرزنشین از مرز بعنوان یک فرصت اقتصادی و عامل پایداری جمعیت در جدار مرز استفاده کنند و تمامی کشورها برای این امر برنامه دارند.

وی ادامه داد:در کشور ما هم بحث مناطق آزاد و مناطق ویژه و تجارت چمدانی و کوله بری مرسوم بوده و باعث پایداری جمعیت در جدار مرز شده است.اما متاسفانه اخیرا علی رغم تاکید مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق به عنوان یک پدیده شوم که برخلاف منافع ملی و تولید داخلی و اشتغال است،و ایشان تاکید کردند که بحث کوله بری از این قاعده مستثنی است ما شاهد بی توجهی برخی مسئولین در این باره هستیم.

تجری با انتقاد از دولت در خصوص رکود در مرزهای استان گفت:متاسفانه دولتمردان تا کنون کاری که انجام داده اند پاک کردن صورت مسئله بوده است، یعنی اساسا به دنبال این رفته اند که مرز را بصورت کامل انسداد دهند یا در مبحث واردات مجوز ورود اجناسی را به کشور دهند که توجیه اقتصادی ندارد و عملا مرزهای کشور به دلیل عدم تدابیر لازم در موضوع مبارزه با قاچاق و هم منافع مرز نشینان به تعطیلی کشیده شده و مرزنشینان در حال کوچ به مناطق مرکزی هستند.

*دولت به وعده خود در زمینه تصویب لایحه مناطق آزاد قصرشیرین عمل کند

نماینده قصرشیرین با اشاره به وعده دولت در تصویب لایجه منطقه آزاد و تجاری قصرشیرین خاطر نشان کرد: علی رغم وعده دولت و ریاست محترم جمهوری برای ایجاد مناطق آزاد تجاری قصرشیرین تا کنون اقدام جدی به عمل نیامده و اگر لایحه مناطق آزاد قصر شیرین با مناطق هفتگانه ای که دولت پیشنهاد داده و قرار است در صحن علنی مجلس مطرح شود،تجمیع نشود یقینا در آینده هم اگر دولت آن را تصویب کند در مجلس رای نخواهد آورد.

وی افزود:لذا هم دولتمردان و هم آقای استاندار این موضوع را پیگیری کردند ولی منتج به نتیجه ای که درخور توجه باشد و نتیجه ای که بتواند خروجی برای مردم داشته باشد حاصل نشده ضمن آنکه لایحه مناطق آزاد قصر شیرین مراحل مقدماتی را طی کرده است.

وی تصریح کرد:انتظار است هم دولتمردان و هم اقای استاندار این موضوع را پیگیری کنند و لایحه منطقه آزاد قصر شیرین را از تصویب دولت بگذرانند چرا که تصویب آن در هیات دولت طی مدت آینده نوشدارویی پس از مرگ سهراب خواهد بود و در مجلس هم یقینا رای نخواهد اورد و حق مردم ما نادیده گرفته می شود.

*رکود در مناطق مرزی موجب مهاجرت مردم به شهرهای مرکزی کشور شده است

نماینده سرپل ذهاب رکود تجاری در گلوگاه مرزی را عامل فشار اقتصادی بر مرز نشینان قصرشیرینی دانست و توضیح داد: بر اثر عدم تردد زوار عتبات عالیات از خسروی، انسداد مرزها و بی رونقی بازارچه ها و برخی سوء استفاده هایی که مدیران اجرایی و دولتی ها از بازارچه ها داشتند و منتهی به بازداشت فرماندار اسبق قصر شیرین شد،ما رکود شدیدی را در این منطقه می بینیم.

وی بیان کرد:مباحث اینچنینی دست به دست هم داده تا منطقه قصرشیرین که به عنوان یک قطب اقتصادی و یک محل با تراز مثبت تجاری برای اقتصاد داخلی بوده تبدیل به متطقه تقریبا غیر فعال شده و در این میان مدیران به جای اینکه به دنبال کارهای اجرایی باشند به دنبال بازی های سیاسی خود هستند.

وی در پایان گفت:انتظار است آقای استاندار پاسخگو این ضعف و مشکل استان باشند و به خاطر بی تدبیری پس از جنگ خلا جمعیتی در جدار مرز درست شد و الان هم باز با تکرار همان بی تدبیری ها مردم دوباره در حال مهاجرت از این جدار مرزی هستند و این در آینده باعث مشکلات امنیتی برای کشور می شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري بین المللی گردش پرس، تاریخ انتشار: 15 مهر 1395، کد مطلب: 115408 :www. kurdpress.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
اونجا کلی بصورت کولبر داره تجارت انجام میشه که دولت میتونه با تخصیص مالیات به اون منطقه کلی درامد زایی کنه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
دقیقا بجای گرفتن کار از مردم لااقل اونا رو سرو سامون بدین و نظارت کنید
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین