پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۷۰۶۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
اینکه بنوعی انحصار ارتباط سیار در دست شما باشد و بعد شاهد پول پاشی‌ها به اسم تبلیغات یا هر دلیل دیگر باشی، جای، اما و اگر فراوان دارد. چه مرجعی بر این حجم هزینه کرد تبلیغاتی باید نظارت کند؟ دل تان برای دین و کشورتان نمی‌سوزد، برای نسل‌های بدی خودتان بسوزد. این آب و خاک، زادگاه و محل زندگی نسل‌های بعدی خودتان هم هست. آقایان نماینده مجلس، غیرت کنید و تحقیق و تفحص از این شرکت را در دستور کار قرار دهید. ما بار‌ها و بار‌ها در خصوص برخی از دیدار‌های مطرح در این اپراتور هشدار داده بودیم. فقط یک کلام به نمایندگان می‌گوییم، ما از عملکرد برخی از شما خجالت می‌کشیم. خجالت.
شعار سال: هزینه تبلیغات شرکت ارتباطات سیار ایران «همراه اول» در سال ۱۴۰۰ معادل یارانه بیش از ۱۵ میلیون ایرانی در یک ماه بوده است. گزارش‌های مالی این گروه نشان می‌دهد «همراه اول» در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۸۶ میلیارد تومان برای تبلیغات و آگهی هزینه کرده است.

هزینه تبلیغات این شرکت در سال ۱۳۹۹ رقمی معادل ۴۱۹ میلیارد تومان بوده است.

گزارش‌های مالی این گروه همچنین آشکار می‌کند که هزینه تبلیغات این شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشدی ۶۶ درصدی داشته است.

سایت «نود اقتصادی» با انتشار گزارشی در همین رابطه نشان می‌دهد که با در نظر گرفتن یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، هزینه تبلیغات «همراه اول» در سال ۱۴۰۰ معادل یارانه بیش از ۱۵ میلیون ایرانی در یک ماه بوده است.

بررسی گزارش‌های مالی این شرکت در سامانه «کدال» هم نشان می‌دهد این گروه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

همراه اول درآمد اصلی خود را از مشترکین خطوط ثابت و دائمی به دست می‌آورد.

اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در مجمع عمومی سالانه سهامداران «همراه اول» اعلام شد که سود خالص این شرکت در سال ۹۹ رقمی معادل چهار هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان بوده است.

برپایه آمار‌ها، تعداد سیم‌کارت‌های موجود این اپراتور در بازار ایران از مرز ۱۰۰ میلیون گذشته که حدود ۸۰ درصد این سیم‌کارت‌ها اعتباری و ۲۰ درصد نیز دائمی است.

سود شرکت «همراه اول» در شرایطی رو به افزایش است که سال ۱۳۹۹ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تخلف چند صد میلیارد تومانی اپراتور‌ها در ایران خبر داده بود.

آذری جهرمی گفته بود که «اپراتور‌ها در ایران به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان گران فروشی کرده‌اند.»

او از ارسال پرونده گران‌فروشی و تخلف اپراتور‌های «ایرانسل» و «همراه اول» از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به شعبه تعزیرات خبر داده بود.

گزارش‌های سال مالی این دو شرکت که براساس آن مالیات پرداخت می‌کنند، نشان می‌داد آن‌ها با وجود کسب سود‌های هنگفت، در پی سود بیشتر بوده و تعرفه‌های خود را افزایش داده بودند.

این شرکت‌ها با وجود سود‌های هنگفت مالی در ماه‌های اخیر نیز بار‌ها خواستار افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی خود شده بودند.

پیش از آغاز سال ۱۴۰۱ این شرکت‌ها به همراه بسیاری دیگر از شرکت‌های اینترنتی خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت در سال جاری شده و اعلام کرده بودند با تعرفه‌های ثابت امکان فعالیت نخواهند داشت.

آن‌ها مدعی بودند ثابت ماندن تعرفه‌ها در سال‌های گذشته آن‌قدر به آن‌ها «ضرر» زده که این افزایش را ناگزیر کرده است.

۲۵ فروردین ماه سال‌جاری هم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نهایت با این درخواست افزایش موافقت کرد و وعده داد گرانی بسته‌های اینترنتی را «جبران» خواهد کرد.

این افزایش قیمت در شرایطی صورت گرفته که ابراهیم رئیسی در شعار‌های خود وعده اینترنت رایگان برای گروه‌های کم‌درآمد را مطرح کرده بود.
 
 
چه کسی ناظر بر حجم تبلیغات همراه اول است؟ پول‌ها کجا می‌روند؟
 
 
هزینه تبلیغات همراه اول به اندازه یک ماه یارانه ۱۵ میلیون ایرانی!

براساس صورت مالی گروه همراه اول، این گروه در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۸۶ میلیارد تومان برای تبلیغات و آگهی هزینه کرده است که نسبت به رقم ۴۱۹ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ رشد ۶۴ درصدی نشان می‌دهد.

قابل ذکر است با در نظر گرفتن رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، رقم تبلیغات همراه اول معادل یارانه بیش از ۱۵ میلیون ایرانی در یک‌ماه است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۰۶۹۴، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
0
0
ممنون از رک گویی های رسانه شما
ناشناس
Netherlands
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
0
یکی از بدهکارترین شرکت ها شناخته شده است که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
0
من چه دومه ، از رئیس اپورس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
پرتید بخدا. وقتی اینجور کار می کنند و نه امنیت وارد مشه و نه بازرسی، خوب معلومه که داستان چیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین