پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
وابستگی بالای کشور ایران به واردات روغن با وجود طرح خودکفایی جای دارد که نهاد‌های نظارتی نظیر سازمان بازرسی کل کشور و حتی دیوان محاسبات را از خواب غفلت بیدار کرده و درخواست حساب کشی داشته باشند. کشور در یک بازه ده ساله باید بالغ بر ۷۰ درصد روغن مورد نیاز خود را از منابع داخلی تامین می‌کرد. حال باید از وزیر محترم جهادکشاورزی پرسید که با وجود نگرانی‌های جهانی از کمبود مواد عذایی، چه برنامه‌ای برای جبران دارند؟ پیشنهاد می‌شود که واردات دانه‌های روغنی را زیادتر نموده و از ظرفیت بلا استفاده کشور برای روغن کشی و تصفیه روغن و باز صادرات روغن تصفیه شده، استفاده نماید.
شعار سال: رییس جمهور اندونزی با اعلام اینکه اولویت با غذای مردم کشورش است، صادرات همه انواع روغن پالم را ممنوع اعلام کرد.

اندونزی بزرگترین تولیدکننده روغن پالم در جهان است و اقدام این کشور در ممنوعیت صادرات این محصول پرطرفدار می‌تواند به بازار جهانی غذا شوک وارد کند چرا که پالم از شکلات تا شامپو مورد استفاده است.

علت تصمیم «جوکو ویدودو» رییس جمهور اندونزی برای ممنوعیت صادرات روغن پالم، به خطر افتادن امنیت جهانی غذا در پی حمله روسیه به اوکراین است. از آنجا که هردو کشور کشور‌های مهمی در عرضه و تولید غلات هستند، رییس جمهور اندونزی گفته اولویت جاکارتا حفظ امنیت غذایی در داخل این کشور است.

انتظار می‌رود با اعلام این تصمیم اندونزی قیمت انواع روغن‌های خوراکی در سطح جهان افزایش یابد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۷۹۸۲، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
0
امروز اعلام کردند که قصد همین کار رو دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین