پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۷۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت بر مبنای جلسه ستاد تنظیم بازار از لغو عوارض صادرات نبشی، ناودانی و کلاف فولادی خبر داد.
شعار سال: مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت بر مبنای جلسه ستاد تنظیم بازار از لغو عوارض صادرات نبشی، ناودانی و کلاف فولادی خبر داد.

در این مصوبه ملاک تعیین عوارض صادراتی بر مبنای رشد قیمت محصولات در نظر گرفته شود. بطوری که برای رشد ۵ درصد معادل ۲ درصد عوارض، برای رشد بالاتر از ۵ تا ۱۰ درصد عوارض ۵ درصدی، برای رشد بالاتر از ۱۰ تا ۱۵ درصد، میزان عوارض ۸ درصد در نظر گرفته شود.

همچنین عوارض صادرات برای محصولات مستقیم صنایع پایین دستی فولاد، روی و ... منظور می‌شود. برای کالا‌هایی که بصورت ورود موقت وارد می‌شوند عوارض صادراتی اخذ نخواهد شد.

برای تعیین قیمت پایه سایر کالا‌های زنجیره فولاد شامل سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولادی نیز با ارائه پیشنهاد از صاحب نظران و فعالین حوزه مشابه الگوی میلگرد (درصدی از قیمت کشف شده) موضوع بررسی و در کارگروه مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

در این جلسه مقرر شد طبق مصوبات قبلی تنظیم بازار و کارگروه مدیریت بازار که قیمت پایه میلگرد در بورس کالا را ۱۱ درصد بالاتر از قیمت کشف شده شمش در نظر گرفته اند، تعیین پایه تیرآهن نیز در بورس کالا ۱۴ درصد بالاتر از قیمت کشف شده شمش فولادی در نظر گرفته شود.

به منظور تغییر مبنای تعیین قیمت عوارض پلکانی صادرات از اول دی سال ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ موضوع جهت اتخاذ تصمیم در ستاد تنظیم بازار دولت مطرح می‌شود.

عوارض صادراتی بر اساس بند ۸-۱ مصوبه ۱۸ فروردین ستاد تنظیم بازار تعیین شود. (عوارض صادراتی پلکانی بر اساس تغییرات قیمت‌های صادراتی ایران نسبت به قیمت مبنا محاسبه و از ابتدای ۱۴۰۱ اعمال شود. (مبنا تا خرداد ماه ۱۴۰۱ برابر با آخرین قیمت صادراتی فوب ایران منتهی به هفته اول دی ماه ۱۴۰۰ بوده و پس از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۱ توسط ستاد تنظیم بازار تعیین و برای دوره مشخص ابلاغ می‌شود.)


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۷۰۱۲۲۱، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین