پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
محسن رشید فرخی، رئیس انجمن خرما گفت: بنابر توافق انجمن ملی خرما با وزارت جهاد، وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار خرما با قیمت مناسب و حداقل سود در میادین و فروشگاه زنجیره‌ای توزیع می‌شود.قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا ۴۲ هزار تومان و کبکاب ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

شعار سال: محسن رشید فرخی گفت: با توجه به تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خرما و ذخایر موجود در سردخانه مشکلی در عرضه نداریم.

محسن رشید فرخی گفت: تورم و مشکلات توزیع از علل اصلی گرانی محسوب می‌شود چرا که خرما هم محصولی جدا از اقتصاد کشور نیست.

رئیس انجمن خرما گفت: بنابر توافق انجمن ملی خرما با وزارت جهاد، وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار خرما با قیمت مناسب و حداقل سود در میادین و فروشگاه زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا ۴۲ هزار تومان و کبکاب ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

بنابر آمار سالانه ۷۰ درصد خرمای تولیدی در داخل مصرف و ۳۰ درصد صادر می‌شود که از مجموع ۷۰ درصد خرمای مصرفی ۴۰ درصد در ماه رمضان اتفاق می‌افتد. همچنین ۷۰ تا ۸۰ خرمای مصرفی ماه رمضان را کبکاب و مضافتی شامل می‌شود.

طبق گفته مسئولان انجمن خرما عرضه مستقیم محصول در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ معقول می‌تواند از شوک قیمت جلوگیری کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، تاریخ انتشار:۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:۸۰۲۴۷، agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین