پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
سمیه محمودی گفت: شفافیت اگر به این شکل باشد و از طریق فضای مجازی فشار روی نماینده بیاید برای رای مثبت یا منفی، بله مخالف هستم. اگر در یک مسئله‌ای رای دادم، اما امنیت نداشتم که قدمی در خیابان بردارم، یقینا مخالف خواهم بود. دفعات قبل مواردی از قبیل تهدید بوده است. به‌طور مثال به بنده پیام دادند که «اگر این مسئله رای بیاورد، تو را با خاک یکسان می‌کنیم» خوب این یعنی چه؟
شعار سال: «سمیه محمودی»، نماینده مردم شهرضا و سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در رابطه با طرح دوفوریت شفافیت قوای سه‌گانه گفت: شفافیت خوب است و همه باید شفاف باشند. بنده به عنوان نماینده بخواهم تصمیمی از طرف مردم حوزه انتخابیه‌ام اتخاذ کنم، باید بر اساس شفافیت باشد. اما با این حال اگر تصویب شد، آئین نامه نیز باید تغییر کند و آن‌چه که شفافیت مدنظر آیین‌نامه بوده، باید اجرا شود.

نماینده شهرضا در رابطه با این که طرح شفافیت آرا نمایندگان با وجود تحقیق بسیار کنار گذاشته شده و طرح شفافیت قوای سه‌گانه جای آن را گرفته است نیز تصریح کرد: از ابتدا نیز باید چنین اتفاقی می‌افتاد، بنده دلایلش را هم گفتم. اما نخست لازم است این اتفاق (شفافیت قوای سه‌گانه) رخ بدهد و بعد از آن آئین‌نامه تغییر کند. چرا که اگر این اتفاق بیافتد و آئین نامه تغییر نکند، دردی را دوا نخواهد کرد. به دلیل این که بررسی جلسات بر اساس آئین نامه داخلی است. حتی مجمع تشخیص باید آئین نامه اش تغییر کند. اما تصویب شفافیت قوای سه گانه باید انجام شود و بعد آن طرح اختصاصی مجلس بررسی و تصویب شود.

محمودی در مورد این که برخی شفافیت را یک شمشیر دولبه می‌دانند و می‌گویند، با شفافیت آرای نمایندگان قبل از رای در فضای مجازی با فشار مردم و بدون نظر علمی رای خواهند داد، اظهار داشت: بله، این موضوع کاملا درست و طبیعی است و باعث می‌شود که نظرات کارشناسی از بین برود.

عضو کمیسیون اقتصادی نظر خود در باب شفافیت را اینگونه بیان کرد: شفافیت اگر به این شکل باشد و از طریق فضای مجازی فشار روی نماینده بیاید برای رای مثبت یا منفی، بله مخالف هستم. اگر در یک مسئله‌ای رای دادم، اما امنیت نداشتم که قدمی در خیابان بردارم، یقینا مخالف خواهم بود. دفعات قبل مواردی از قبیل تهدید بوده است. به‌طور مثال به بنده پیام دادند که «اگر این مسئله رای بیاورد، تو را با خاک یکسان می‌کنیم» خوب این یعنی چه؟ تهدید یک نماینده برای این‌که بخواهد رای بدهد! با پیش شماره ۹۱۵ این پیام به دست بنده رسیده بود. به همسرم گفتم اگر اتفاقی برای من افتاد سراغ این شماره تلفن بروید. آیا امنیت نماینده برای رای شفاف دادن هم مد نظر قرار می‌گیرد؟ باید نظام انتخاباتی ما عوض شود تا این مسائل حل می‌شود. چون در آن‌جا حزب حامی من است.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:۱۳۲۲۴۲۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
0
خانه از پای بست باید درست بشه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین