پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
اگرچه تهران و ریاض از مثبت بودن نتایج پنجمین دور گفتگو‌های خود که پنج‌شنبه هفته گذشته در بغداد انجام شد خبر داده‌اند، اما هنوز هیچ‌یک از طرفین، گزارشی رسمی از جزییات ۵ دور گفتگوی انجام شده و توافقات آن منتشر نکرده‌اند.
شعار سال: وب‌سایت خبری آکسیوس مدعی شد؛ بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان در دور آخر مذاکرات بین دو کشور مطرح و مورد موافقت واقع شده است.

آکسیوس ادعا کرده؛ عربستان با بازگشایی سفارت تهران در ریاض موافقت کرده، اما فعالیت‌های این سفارت محدود به اقدامات مرتبط با سازمان همکاری اسلامی مستقر در جده خواهد بود.

این پایگاه خبر به نقل از یک منبع آگاه گفته است؛ دو طرف تصمیم گرفتند طی ۳۰ روز آینده هیئتی را به کشور مقابل بفرستند تا در مورد بازگشایی سفارتخانه‌ها گفتگو کنند. ضمن اینکه عربستان موافقت کرده سالانه به ۴۰ هزار ایرانی اجازه شرکت در مراسم حج را بدهد.

در همین خصوص؛ «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در مصاحبه با «الجزیره» گفته؛ طرف‌های سعودی و ایرانی بر سر یک یادداشت تفاهم ۱۰ ماده‌ای به توافق رسیده و قرار است دور بعدی گفت‎گو‌ها میان هیئت‎های دو کشور در سطح دیپلماتیک برگزار شود.

لازم به ذکر است؛ اگرچه تهران و ریاض از مثبت بودن نتایج پنجمین دور گفتگو‌های خود که پنج‌شنبه هفته گذشته در بغداد انجام شد خبر داده‌اند، اما هنوز هیچ‌یک از طرفین، گزارشی رسمی از جزییات ۵ دور گفتگوی انجام شده و توافقات آن منتشر نکرده‌اند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری نور نیوز، تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۹۴۱۱۴، www.nournews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
دور بعد نشست ها مربوط به بازگشاییه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین