پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۷۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: عده‌ای در جامعه درآمد‌های هنگفت و عده‌ای درآمد کم دارند که روسای سه قوه باید فاصله طبقاتی را کم کنند.
شعار سال: «علی کامیار» روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت بیش از شانزده هزار شهید کارگر و تقدیر از کارگران کشور اظهار داشت: حفظ قدرت خرید کارگران مسئله مهمی است، خواسته کارگران جلوگیری از افزایش قیمت و تورم است.

وی افزود: افزایش حقوق کارگران مسئله را حل نمی‌کند، بلکه کارگران می‌خواهند که روز به روز گرفتار بی‌ثباتی در قیمت‌ها نشوند.

دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به سیاست‌های ابلاغی تأمین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: منشوری که در ۲۱ فروردین‌ماه، رهبری ابلاغ کردند، حائز اهمیت است، طبق بیان رهبری، در مدت‌زمان ۶ ماه باید مقررات و آیین‌نامه‌های این سیاست‌ها نوشته شود، رئیس‌جمهور هم در رأس اجرا قرار دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: در مهرماه امسال شاهد مقررات و آیین‌نامه‌ها باشیم.

کامیار به جایگاه کارگران در دین اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام جایگاه ویژه‌ای را برای کارگران در نظر گرفتند همچنین در کلام مقام معظم رهبری نکات بسیاری برای تکریم کارگران وجود دارد، یکی از مسائلی که ایشان مطرح کرده‌اند حفظ کرامت کارگران است که از کلام پیامبر اسلام نشات گرفته است که باید در جامعه اسلامی ما بیشتر از این به آن توجه شود.

وی ابراز داشت: رهبری در این منشور تأمین اجتماعی مطالب ارزشمندی را بیان کرده‌اند که هدف از آن ایجاد انسجام بین ارکان‌های نظام و جامعه هدف است، سال‌هاست که در خصوص جایگاه کارگری حرف می‌زنیم، ولی در عمل شاهد اجرای آن نیستیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه تولید و اشتغال سنگ زیربنای اقتصاد کشورمان است گفت: در این باره حرف زده می‌شود، ولی در عمل نتایج مطلوبی را نمی‌بینیم، برای تکریم کارگران، اگر ایجاد جامعیت و انسجام کار صورت بگیرد، هر کسی در هر گوشه‌ای از کشور نمی‌تواند برای جامعه کارگران تصمیم‌گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: بحث ایجاد جهش تولید را رهبری به‌موقع فرمودند اکنون در شرایطی قرار داریم که هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم، آمریکا روز به روز در مواجه با ما دلسردتر و ناامیدتر می‌شود. در فتنه ۸۸ برای اینکه پیروز شود امیدوار بود، ولی مردم در انتخاب مجلس قوی و انقلابی. انتخاب رئیس‌جمهوری فسادستیز موفق عمل کردند.

کامیار با اشاره به اینکه اکنون بین سه قوا وحدت و ارتباط خوبی وجود دارد گفت: رهبری انتظار دارند که با این وحدت در سه قوا برای تأمین اجتماعی سیاست‌گذاری شود که در راستای برطرف کردن فقر و حمایت از افراد کم‌درآمد است.

وی تاکید کرد: در آیین‌نامه سیاست‌های تأمین اجتماعی باید به یک نظام کارآمد، توانمند و عدالت محور دست پیدا کنیم که در آن حفظ کرامت کارگران برگرفته از الگو‌های اسلامی و رفع تبعیض‌ها ناروا باشد امروز بی‌عدالتی مسئله مهمی است که در کشور وجود دارد و باید از بین برود تا اعتماد به مردم بازمی‌گردد.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه صندوق تأمین اجتماعی باید تقویت شود گفت: دولت باید نسبت به بدهی‌های خود به تأمین اجتماعی پاسخگو باشد این دولت نسبت به دولت‌های قبل توانمندی دارد تا بدهی‌ها تسویه شود و خدمات صندوق‌ها به مردم ارائه شود.

وی افزود: برای انسجام امور تأمین اجتماعی برنامه تخصصی و فرابخشی نیاز است تا کارگران نادیده گرفته نشوند همه در این کشور برای رشد و توسعه کشور سهیم هستیم.

کامیار با تاکید بر اینکه کارگران باید در رفاه باشند تا بدون دغدغه در تولید نقش‌آفرینی کنند گفت: ارائه خدمات به تحکیم نهاد خانواده در طبقه کارگر بیشتر از همه مشهود است. کارگران مطمئن‌ترین نیروی‌های اقتصادی هستند که باید مورد اعتماد مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از مردم کالا‌های خارجی را به ایرانی ترجیح می‌دهند به خاطر اینکه در بین خودمان افرادی داریم که منفعت‌طلب هستند، ولی منفعت جامعه را نمی‌بینند.

در پایان این مراسم جمعی از کارگران و کارفرمایان تقدیر شدند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر:  ۸۴۷۳۵۲۷۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
باشه چشم تلاش می کنیم
خخخخخخخخخخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین