پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد ماشین‌آلات معدنی در استان فرسوده هستند، گفت: با وجود وارداتی بودن بیشتر ماشین آلات بعد از معیوب شدن آن‌ها امکان جایگزینی قطعه جدید به سختی میسر می‌شود.
شعار سال: مهدی فرامرزی با اشاره به اینکه سنگ‌های تزئینی جزء سنگ‌های معدنی و از ذخائر مهم استان و کشور محسوب می‌شوند اظهار داشت: استان زنجا‌ن نیز جزو استان‌هایی با ظرفیت بالا در ذخیره سنگ‌های تزئینی است.

وی با بیان اینکه تعداد کل معادن سنگ تزیینی استان ۷۵ فقره است که از تعداد مذکور با ۴۵ پروانه بهره‌برداری صادر شده؛ فعال هستند افزود: معادن سنگ‌های تزئینی در استان شامل معادن گرانیت، تروارتن و مرمریت و سنگ چینی است.

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ارتباط با عدم فعالیت برخی معادن گفت: به دلیل اجرای قانون گون در استان بسیاری از معادن به دلیل نداشتن امکان اکتشاف سینه‌کار جدید پس از اتمام سینه‌کار دارای پروانه، متوقف می‌شود و در نهایت با باطله‌برداری، مدت کوتاهی را فعال می‌مانند.

وی یکی دیگر از دلایلی که سبب کاهش فعالیت و یا تعطیلی معادن در استان زنجان شده را نبود بازار فروش محصولات به علت تعطیلی برخی صنایع و یا افت قیمت محصولات عنوان کرد و افزود: گا‌ها هزینه استخراج بالاتر از هزینه فروش محصولات می‌شود به طوری که قیمت فروش بسیار کمتر از قیمت تمام شده استخراج می‌شود.

فرامرزی در ارتباط با نوسازی ماشین‌آلات معدنی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد ماشین‌آلات معدنی در استان فرسوده هستند که با وجود وارداتی بودن بیشتر ماشین آلات بعد از معیوب شدن آن‌ها امکان جایگزینی قطعه جدید یا ممکن نمی‌شود و یا اینکه به سختی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرحی که ارائه شده مقرر است تا ماشین‌آلات معدنی از سایر کشور‌ها به ایران وارد شود، ادامه داد: این ماشین آلات نیز دسته دوم هستند و در اختیار معدن داران استان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اگر ماشین آلات به کار رفته شده در معادن نو باشند یقینا بهره بری بالایی در فرآیند استخراج خواهند داشت، عنوان کرد: با وجود عمر بالای ماشین‌آلات به کار رفته بازدهی نیز پایین آمده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۵۶۷۸۶، felezatkhavarmianeh.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین