پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۷۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
روز جهانی کارگر یا روز بین‌المللی کارگر (International Workers' Day) مراسمی است که هر سال در روز اول ماه می‌میلادی برای حمایت از حقوق قشر کارگر برگزار می‌شود. بسیاری از حزب‌های مختلف و اتحادیه‌های کارگری در بیشتر کشور‌های جهان مراسم این روز را همراه با برپایی تظاهرات خیابانی برگزار می‌کنند. هدف از گرامیداشت روز کارگر در سراسر جهان حمایت از حقوق قشر کارگر و ترویج حق آنها، تجلیل از زحمات و تلاش‌های کارگران، تاکید بر اهمیت نقش مؤثر کارگران در توسعه و پیشرفت هر جامعه و بزرگداشت جنبش کارگری است. امسال نیز در ۱۱ اردیبهشت، روز جهانی کارگر در خانه کارگر برگزار گردید.
شعار سال: مراسم بزرگداشت اول ماه می‌ روز جهانی کارگر از صبح امروز (۱۱ اردیبهشت) با حضور کارگران، فعالان تشکل‌های کارگری و جمعی از بازنشستگان جامعه کارگری در محل خانه کارگر جمهوری اسلامی برگزار شد.

خانه کارگر میزبان اجتماع جمعی از کارگران، فعالان عرصه کار و معیشت و همچنین بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی است که در محوطه دفتر این تشکل واقع در خیابان دانشگاه شهر تهران حاضر شده‌اند.

در این اجتماع که با آخرین روز ماه مبارک رمضان مصادف شده است، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) و حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) نیز حضور دارند.

خانه کارگر ایران همه ساله در روز جهانی کارگر در تهران میزبان اجتماع کارگران برای بزرگداشت این روز و بیان مطالبات و نظرات آنهاست.

از ساعتی قبل از شروع مراسم روز کارگر و با اینکه تجمع در محیطی محصور برگزار می‌شود، عوامل انتظامی در محل برگزاری مراسم _ خانه کارگر _ برای کمک به نظم مراسم حضور یافته‌اند.

در ابتدای این مراسم تجمع‌کنندگان که تعداد آن‌ها در ساعات ابتدایی مراسم از صد‌ها نفر گذشته بود، شعار‌های "کارگر کارگر اتحاد اتحاد. شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد"، "کارگر بیدار است. از تبعیض بیزار است"، "امنیت شغلی ایجاد باید گردد. قرارداد موقت ملغی باید گردد"، "حادثه حادثه برای جان کارگر"، "حقوق ما ریالیه ... هزینه‌ها دلاریه"، "امنیت معیشت حق مسلم ماست"، "سرمایه‌دار حیا کن... کارگرو رها کن"، "گرانی تورم بلای جان مردم" و "تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم" سر دادند.

همچنین تعدادی از تجمع‌کنندگان پلاکارد‌هایی با شعار‌های "روز کارگر روز دفن ابرقدرت‌ها"، "مصوبه‌ی شورایعالی کار مورد حمایت ماست"، "اجرای متناسب‌سازی = مطالبه‌ی بازنشستگان"، "بیمه‌های تکمیلی = دزدی از جیب بازنشسته"، "وزیر خدمتگزار کارگر را نگه‌دار" و "تامین اجتماعی = آغاز رفع فقر"، در دست داشتند.

علی ربیعی (سخنگوی دولت دوازدهم و وزیر اسبق کار) نیز در این مراسم حضور یافت.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۲۴۹۲۱، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین