پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۷۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
قیمت نان ساندویچی افزایش یافت. آن‌طور که فعالان صنف نان فانتزی اصفهان می‌گویند در سال جاری قیمت آرد این نوع نان از ۹۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسید. حال به نظر می‌رسد موج گرانی به نان ساندویچی و ساندویچ برسد.
شعار سال: افزایش نرخ گندم و آرد در ابتدای سال جاری، باعث جهش قیمت نان ساندویچی طی روز‌های اخیر شد.

آن‌طور که فعالان صنف نان فانتزی و حجیم در اصفهان خبر می‌دهند، قیمت آرد این محصولات از ۹۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسید. طبیعی است که با رشد بیش از ۱۳ برابری هزینه مواد اولیه، قیمت نان ساندویچی و باگت هم خود را آماده جهش کند.

گذشته از آرد مورد نیاز پخت نان فانتزی، ستاد تنظیم بازار نرخ آرد اصناف و صنایع را تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بالا برد.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که دولت با بی‌نظمی در تصمیمات خود در بازار گندم و آرد مستقیما سفره مردم را نشانه رفته است. چراکه آغاز جنگ روسیه و اوکراین به‌خودی خود بحران مواد غذایی را به همراه داشت. اما تصمیمات وزارت صمت ایران، این بحران را در ایران دو چندان کرد.

حالا عواقب این تصمیمات خلق‌الساعه را در بهای تمام‌شده کالا‌های اساسی مشاهده می‌کنیم. پس از موافقت سازمان حمایت با افزایش حدود ۲۰۰ درصدی نرخ ماکارونی موافقت کرد، اکنون شاهد افزایش بیش از ۱۳ برابری قیمت نان ساندویچی در بازار هستیم.

پس از حذف تدریجی گوشت، برنج، ماکارونی، مرغ و … از سفره مردم، رفته‌رفته ممکن است شاهد حذف جایگزین‌هایی نظیر ساندویچ، کیک، بیسکوئیت و … هم باشیم.

چرا قیمت نان ساندویچی افزایش یافت؟
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم ونیمه حجیم تهران اعلام کرد که افزایش قیمت نان ساندویچی صرف افزایش نرخ آرد نیست. روغن، شکر، آب، برق، تلفن، دستمزد کارگران و … هم در سال جاری با رشد مواجه شده‌اند. طبیعی است که این هزینه‌ها در قیمت نهایی کالا‌ها تخلیه شود.

محمدجواد کرمی اظهار کرد: با این اتفاقات هزینه تولید بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

با توجه به این اظهارات به نظر می‌رسد قیمت نان ساندویچی و ساندویچ نیز طی روز‌های آتی حداقل نوسان ۳۰ درصدی را تجربه کنند. چه بسا مشاهدات میدانی نیز از جهش قیمت ساندویچ در بسیاری از واحد‌های خرده‌فروشی حکایت دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ....... ، www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین