پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
مدیریت ضعیف گردشگری و شهری در تعطیلات عید فطر، صدای مسافران کاشان را در آورد.
شعار سال: مدیریت گردشگری مسئولان کاشان برای مسافران عید فطر بسیار ضعیف بود یکی از گردشگران با گفتن این جمله ادامه می‌دهد:چندین سال متوالی کاشان بهترین مقصد سفرم بود، ولی امسال با وضعیت بسیار بدی از کاشان مواجه شدم و پشیمان از سفر به کاشان، برگشتم.

وضعیت ترافیک و تردد خودرو‌ها را که نگویید حتی پلیس راهنمایی رانندگی هم نمی‌توانست گره‌های ترافیکی را باز کند. خیلی از مسافر‌ها هم با رفتار‌های اشتباه و رانندگی‌های بد بیشتر به مشکل دامن می‌زدند.

قسمتی از سفر ما به قمصر بود که هیچ نظارتی بر کارگاه‌ها، کیفیت گلاب‌ها، قیمت‌ها و نحوه عرضه محصولات وجود نداشت.

وضعیت رستوران‌ها و کیفیت غذا‌ها هم در کاشان هم قمصر به معنی واقعی افتضاح بود.

در کاشان که روز اول نیم بیشتر مسافران نه توانستند ناهار تهیه کنند نه شام. من حدود دو ساعت و نیم تک تک رستوران‌ها، کبابی‌ها، مراکز تهیه غذا‌های کاشان چرخیدم. تمام مسافران گرسنه و خسته و عصبانی، دست خالی‌برمی‌گشتند.

خیلی از خانواده‌ها را دیدم که التماس می‌کردند که به اندازه یک پرس غذا به بچه‌هایشان بدهند، ولی همه رستوران‌ها میگفتند غذا ندارند. آن هم ساعت یک و نیم، دو بعد‌از ظهر، دقیقا وقت سرو غذا؟!

وقتی یک شهری آوازه تاریخی و گردشگری دارد. دوتا مدیر نباید داشته باشد که بتوانند اوضاع را پیش‌بینی کنند.

یعنی مسئولان شهری، فرمانداری، نیروی انتظامی و گردشگری و صنف رستوران‌داران و اقامتگاه‌ها نمی‌دانند در تعطیلات عید فطر به دلیل همزمانی با فصل گلابگیری در کاشان قطعا با موج سفر روبه رو خواهند شد؛ و باید پیش‌بینی مکان‌های اسکان مسافر و ارائه خدمات را می‌کردند.

اگر ظرفیت تکمیل بود نباید به پلیس اعلام می‌کردند و ورودی شهر بنر می‌زدند ظرفیت تکمیل است و اجازه ورود مسافر نمی‌دادند و از طریق اخبار و رسانه‌ها به مردم اعلام می‌کردند. مردم زیر باران سرگردان بودند.

وضعیت نظافت و نوع خدمات رفاهی فاجعه بود. واقعا خیلی از مراکز تفریحی به سادگی دستگاه کارت خوانهایشان را خاموش می‌کردند و فقط با پول نقد سرویس می‌دادند. خیلی از مسافر‌ها شاکی بودند. اعتراض می‌کردند؛ و برخورد‌های بدی می‌شد.

قیمت اماکن اقامتی رقم‌های عجیب و غریب با کمترین امکانات.

یک خبرنگار محلی هم که برای گرفتن فیلم از اوضاع اسفناک گردشگران به باغ فین کاشان رفته بود، به دلیل ازدحام بیش از اندازه گردشگران و عصبانیت یکی از کارکنان باغ فین با پرخاش او و تلاش برای منع فیلم‌برداری مواجه شد. او خواستار رسیدگی ضرغامی به وضعیت برخورد با رسانه‌ها برای تهیه گزارش بود و مدیریت گردشگری کاشان در چند روز اخیر را ضعیف و نامناسب و دور از شان گردشگران و اهالی کاشان دانست و خواهان این بود که صدای گردشگران به گوش مسئولان برسد.

یک مسافر دیگر در خصوص این وضعیت می‌گوید:تبلیغات اشتباه و بدون هدف در صنعت گردشگری ثمره‌ای جز این ندارد. مگر یک شهر کوچک چقدر امکانات دارد. وقتی سیستم رسانه‌ای بی هدف یک مکان را برجسته‌سازی می‌کند و ملت را راهی مقصد بدون امکانات می‌کند نتیجه‌ای بهتر از این در انتظار نیست. عدم هدایت و پراکندگی گردشگر در سطح کشور در زمان‌های اوج سفر باعث بروز مشکلات و کمبود‌ها می‌شود.

یک فعال حوزه رسانه و گردشگری هم که دیشب از سفر بازگشته، کاشان را در این چند روز چنین توصیف می‌کند:واقعا متاسفم یعنی این وضع به حدی غیرقابل تحمل شده که آدم می‌خواهد دو روز یک سفر کوتاه برود که حال و هوایش عوض شود نه تنها پشیمان می‌شود که بیزار هم می‌شود از این حجم نادانی و خرابی و …یک آب آشامیدنی سالم پیدا نمی‌شود یک رستوران درست و حسابی پیدا نمی‌شود.

اندازه‌ی کل ایران آدم در کاشان بود. رستوران ساعت۹ و نیم، ١٠ شب می‌گوید به ما چه! غذا نداریم! ما داریم تعطیل می‌کنیم. رستوران هتل غذایش افتضاح و نپخته است.

کسانی که در هتل کار می‌کردند یک ذره آموزش ندیده بودند، انگار گردشگران دشمنان خونی بودند که به هتلشان حمله کرده بودند و آرامششان را بهم ریخته بودند.

دو سال کرونا مسئولان گردشگری و دولت چه کار می‌کردند؟ نمی‌توانستند امکانات و کمبود‌های هر شهر یا دست‌کم شهر‌های پر مسافر را رصد و ارزیابی کنند و حداقل زیرساخت‌ها را برای بعد از کرونا فراهم کنند.

 بطری آب آشامیدنی را معلوم نبود از کدام شیرآب پر می‌کنند که مزه می‌دهد من و خواهرم دچار مسمومیت آب شدیم.

 اوضاع چنان به هم ریخته بود که یکی از خانم‌های خدماتی هتل می‌گفت صبح راه نبوده بیاد سرکار! ترافیک وحشتناک! روز اول که نه نهار نه شام نبود! این وضعیت گردشگری کشور است.
 
مریم اطیابی
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین