پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
چارلز میشل رییس شورای اتحادیه اروپا گفت: اروپا باید دارایی‌های روسیه را مصادره کند و بفروشد و از عواید آن برای بازسازی اوکراین آسیب دیده از جنگ استفاده کند.
شعار سال: میشل رییس شورای اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس اوکراین گفت: من شخصاً کاملاً متقاعد شده‌ام که این امر نه تنها برای مسدود کردن دارایی‌ها، بلکه امکان مصادره آن و در دسترس قرار دادن آن برای بازسازی کشور (اوکراین) بسیار مهم است.

دولت اوکراین در ماه گذشته (آوریل) هزینه بازسازی پس از جنگ را حداقل ۶۰۰ میلیارد دلار (۵۶۵ میلیارد یورو) برآورد کرد.

اتحادیه اروپا در اوایل ماه گذشته اعلام کرد، ۳۰ میلیارد یورو (۳۲ میلیارد دلار) از دارایی‌های مرتبط با افراد روسیه و بلاروس در لیست سیاه را مسدود کرده است.

پیشنهاد فروش اموال مصادره شده روسیه برای بازسازی اوکراین توسط اتحادیه اروپا در حالی عنوان می‌شود که آمریکا پیش از این از چنین پیشنهاداتی استقبال کرده بود.

مریک گارلند دادستان کل آمریکا در اوایل اردیبهشت اعلام کرد که دولت بایدن قصد دارد با مصوبه‌ای قانونی، برخی از درآمد‌های حاصل از فروش اموال مصادره‌ای الیگارش‌های روس را مستقیماً به اوکراین بدهد.

دادستان کل آمریکا در این خصوص گفت: وزارت دادگستری با راه اندازی یک واحد جدید به اجرای تحریم‌ها علیه مقامات دولتی و الیگارش‌های روسیه نظارت می‌کند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. با این حال توقیف دارایی روس‌ها و ارسال آن به اوکراین در قالب کمک‌های نظامی در این زمینه بی‌سابقه است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۲۸۳۹۱، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین