پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۹۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
زهره الهیان گقت: اخیرا فیلمی در فضای مجازی از برخورد یک مامور لباس شخصی ناجا با یک خانم منتشر شد و پیگیری‌هایی در این بازه از نیروی انتظامی داشتیم. نیروی انتظامی اعلام کرد که مامور خاطی شناخته شد و سردار اشتری دستور پیگیری موضوع را دادند و کمیته‌ای تشکیل و تیمی به محل برای بررسی بیشتر موضوع ارسال شده است تا آسیب شناسی نسبت به این موضوع صورت گیرد تا از تکرار این وقایع پیشگیری شود.
شعار سال: امنیت، یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های جامعه، که این روز‌ها آنطور که باید و شاید برای مردم فراهم نیست و دیگر فریاد پایتخت نشین‌ها را که حسابی درآورده است. از افزایش کیف قاپی‌ها و موبایل‌قاپی‌ها گرفته تا ساده شدن خفت گیری و زورگیری، حتی اراذل و اوباش آنقدر وقیح شدند که در روز هم ابایی برای انجام جرایم ندارند و در روز روشن نوامیس مردم را مورد حمله و آزار قرار می‌دهند.

عربده کشی و قداره کشی‌های اراذل که نیز جای خود را دارد، در فضای مجازی فیلم حمله سه زورگیر به خانم میانسالی پخش می‌شود و رعشه بر تن مردم می‌اندازد و نشان می‌دهد در روز روشن هم نمی‌توانی با خیال آسوده در شهر تردد داشته باشی چراکه هر لحظه ممکن است گرفتار خفت گیرانی شوی که با خیالی آسوده‌تر از شهروندان در شهر جولان می‌دهند.

اینکه خلافکاران، سارقان، اراذل و اوباش، خفت گیران و … به راحتی در شهر جولان می‌دهند و در روز روشن تلفن همراه افراد را در چند ثانیه حتی در مقابل کیوسک نیروی انتظامی و یا چند متری کلانتری به سرقت می‌برند اینکه خلافکاران به راحتی زن میانسال را در خیابان گیر می‌اورند و طلا‌های او را به سرقت می‌برند و موارد این چنینی دیگر نشان از این دارد، برخورد پلیس با این افراد بازدارنده نبوده و حتی باعث شده خلافکاران وقیح‌تر شوند.

شعار پلیس همواره این است که پلیس در مقابل مردم مهربان و در مقابل اشرار مقتدر است، اما متاسفانه در ماجرای سد لتیان این شعار را برعکس نمود پیدا کرده است و برخورد نامناسب مامور ناجا با یک زن در سد لتیان که حواشی زیادی را به دنبال داشت.

این برخورد نامناسب پلیس، موضوع جدیدی نیست و پیش از این هم تکرار شده است که نمونه آن را در مهرماه سال گذشته شاهد بودیم و فیلم برخورد ماموران پلیس امنیت عمومی در تهران با یک زن سر و صدای زیادی را راه انداخت، همچنین مشابه همین رفتار در سال ۹۸ نیز اتفاق افتاد و فیلم برخورد خشن ماموران پلیس با دختر جوان در بوستان پلیس واقع در تهرانپارس واکنش‌های منفی زیادی را روانه پلیس کرد.

اما در ماجرای سد لتیان روز گذشته سرهنگ مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره تصاویر منتشر شده خانمی که در منطقه سد لتیان توسط ماموران کلانتری دستگیر شده بود، خبر داد: در بازرسی از داخل خودرو توقیف شده، مقادیری مواد مخدر از نوع گراس کشف و پرونده قضائی در این زمینه تشکیل شد. آیا حمل مقادیری مواد مخدر دلیلی بر آن رفتار به دور از انسانیت پلیس با یک زن است؟ آیا پلیس با اشرار و سارقان را نیز هم انقدر قاطعانه برخورد می‌کند؟

به همین منظور زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اخیرا فیلمی در فضای مجازی از برخورد یک مامور لباس شخصی ناجا با یک خانم منتشر شد و پیگیری‌هایی در این بازه از نیروی انتظامی داشتیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی اعلام کرد که مامور خاطی شناخته شد و سردار اشتری دستور پیگیری موضوع را دادند و کمیته‌ای تشکیل و تیمی به محل برای بررسی بیشتر موضوع ارسال شده است تا آسیب شناسی نسبت به این موضوع صورت گیرد تا از تکرار این وقایع پیشگیری شود.

الهیان درباره عملکرد ناجا، تصریح کرد: جلساتی را کمیسیون امنیت ملی با نیروی انتظامی دارد تا مشکلات و مباحث امنیتی را بررسی شود، اما به لحاظ بودجه، نیروی انسانی و امکانات، نیروی انتظامی دچار کمبود است و در شرایط فعلی نیروی انتظامی خود درگیر مشکل است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۲۶۷۶۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
گفته میشه برخورد میشه با مامور خاطی ولی نتیجه ای دیده نمیشه و مرتبه بعد یک مامور دیگه با رفتاری بدتر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
مصداق ارازل اوباش ، برخی از همین نیروهای غیر حرفه ای هستند که به ناموس مردم اینطور دست درازی می‌کنند مگر آدم کشته اگه قتلم کرده باشه این پلیس‌ها حق دست زدن به این خانوم رو ندارن
مدیر پایگاه

سلام 

حس مسئولیت پذیری شرعی، قانونی و انسانی- اخلاقی شما محترم و قابل تقدیر است. صحبت ما هم تائیدی بر برخی از نوع رفتارها نیست. اما اصل داستان به این مسئله بر می گردد که ، دو نفر خانم سرنشین خودرو ، حرکات خارج از عرف و خطرآفرین رانندگی داشتند. در ایست و بازرسی به فرمان ایست پلیس و تقاضای بازرسی خودرو توجه نمی کنند. یکی از سربازان وظیفه را در حین فرار مجروح می کنند. پلیس وارد تعقیب و گریز می شود و مابقی ماجرا .....

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
با اونایی که جرمشون از این خیلی بیشتره چطور رفتار میکنین؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین