پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
پورمحمدی گفت: در کشمکش‌های سیاسی ما به رقبای خود رحم نکردیم و حاشیه زیاد ساختیم و انتظار نداشته باشیم وقتی نوبت ما می‌شود آن‌ها برای ما حاشیه نسازند. این واقعیتی است که باید بپذیریم.
شعار سال: مصطفی پورمحمدی گفت: جوانانی که در دولت آمدند انرژی جدید در دولت است و ما باید این‌ها را بپذیریم و درست است، اما از سوی دیگر مواجه با کم تجربگی‌ها و کم تدبیری‌هایی در برخی مسائل و عدم مشورت در برخی مسائل هستیم و یا تصمیمات سریع با تصمیماتی که جامع و کامل نیست مواجه هستیم.

بخشی از اظهارات معاون اسبق وزارت اطلاعات و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز به شرح زیر است:

جوانانی که در دولت آمدند انرژی جدید در دولت است و ما باید این‌ها را بپذیریم و درست است، اما از سوی دیگر مواجه با کم تجربگی‌ها و کم تدبیری‌هایی در برخی مسائل و عدم مشورت در برخی مسائل هستیم و یا تصمیمات سریع با تصمیماتی که جامع و کامل نیست مواجه هستیم. این‌ها مشکل ساز است و الان شاهد هستیم. دولت خیلی سعی کند نه تنها به رقیب اجازه حاشیه سازی ندهد، هر چند حساب دشمن جداست، ولی به رقیب اجازه حاشیه سازی ندهد و خود دولت هم حاشیه سازی نکند. برخی از دوستان در دولت حاشیه ساز هستند و این از نقاط ضعف جدی است. باید توصیه به دولت کنیم که حواس خود را جمع کند که حاشیه سازی نکند. برخی از تصمیمات ضعیف بستر حاشیه سازی است و اقدام ضعیف بستر حاشیه سازی است و این‌ها را باید کنترل و مراقبت کرد و ما که کنار هستیم باید دلسوزانه و کارشناسانه تذکر دهیم نقش مصلحانه داشته باشیم.

در دولت رئیسی با کم تجربگی، کم تدبیری و عدم مشورت مواجه هستیم
 

با توجه به اینکه به عنوان وزیر در دولت‌های مختلف حضور داشتید، ارزیابی شما از عملکرد دولت سیزدهم در چندماه اخیر چیست؟

دولت فعلی در شرایط سختی کشور را اداره می‌کند. کشورداری حتماً سخت است و در شرایط سخت بسیار مشکل‌تر است. اولاً باید تحمل کنیم و موقعیت فعلی دولت را درک کنیم و این درک نه تنها به آرامش ما بلکه به دولت کمک هم می‌کند تا به تلاش خود ادامه دهد. اکنون آثار تحریم همچنان روی ما سنگینی می‌کند. حضرت آقا در ملاقاتی که در ماه رمضان با مسئولان داشتند، فرمودند اکنون سخت‌ترین شرایط است و این تاب آوری ملت ایران هم اهمیت دارد لذا تحریم برداشته نشده است و بنابراین فشار‌های تحریمی نیز همچنان وجود دارد.

تا دولت جدید مستقر شود و افراد خود را کاملاً شناسایی و تقسیم کند زمان می‌برد و طبیعی است وقتی حزب نداریم این کار‌ها به سرعت انجام نشود، این کار‌ها در دنیا این چنین است که احزاب آن را از قبل آماده کرده اند و شبی که انتخابات تمام می‌شود بخش بزرگی از نیرو‌ها و ارکان و موقعیت‌ها تثبیت می‌شوند، اما ما از این وضعیت برخوردار نیستیم و این نقطه ضعف ماست و برخی از دوستان ما در دولت تجربه کمی دارند و این هم مشکل دیگری است؛ یک سنت بسیار بدی هم که در جامعه ما ایجادشده حاشیه سازی و عدم تحمل است، تبعاً حاشیه سازی برای دولت وجود دارد؛ در کشمکش‌های سیاسی ما به رقبای خود رحم نکردیم و حاشیه زیاد ساختیم و انتظار نداشته باشیم وقتی نوبت ما می‌شود آن‌ها برای ما حاشیه نسازند. این واقعیتی است که باید بپذیریم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۲۹۵۹۰، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین