پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
امیر سرتیپ باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از تولید علم روز که متناسب با نیاز حوزه عمل خودمان است، غافل نشویم. باید تلاش کنیم که با فرهنگ‌سازی، سرانه مطالعه را در سطح نیرو‌های مسلح افزایش دهیم.
شعار سال: امیر سرتیپ محمدحسن باقری، معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (شنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: محتوا مهم‌ترین اصل آموزش است و آموزشی که به‌روز و کارآمد نباشد، نمی‌تواند نیاز‌های سازمان را تأمین کند.

وی افزود: اگرچه ترجمه و استفاده از متون سایر کشور‌ها می‌تواند کارآمد باشد، اما ترجمه نمی‌تواند تمامی نیاز کشور ما را تأمین کند. ترجمه کتاب‌های روز دنیا می‌تواند به ما در حوزه دشمن‌شناسی کمک کند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: باید دقت کنیم که در بحث ترجمه، آن چیزی که در کتاب‌های نظامی دشمنان ما آمده، مواردی است که آ‌نها از آن عبور کرده‌اند؛ بنابراین باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از تولید علم روز که متناسب با نیاز حوزه عمل خودمان است، غافل نشویم. باید تلاش کنیم که با فرهنگ‌سازی، سرانه مطالعه را در سطح نیرو‌های مسلح افزایش دهیم.

امیر سرتیپ باقری همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی را یکی دیگر از اصول مهم در ارتقاء سطح تربیت و آموزش در نیرو‌های مسلح دانست و گفت: همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی می‌تواند به ارتقاء سطح علمی و آموزش نیرو‌های مسلح و همچنین انجام اقدامات عملی و دانشگاهی می‌تواند به بومی‌سازی علوم در نیرو‌های مسلح کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش در عرصه دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه‌های داخلی، دارای تجارب بسیار ارزشمندی است که می‌توان این تجارب گرانقدر را به دانش راهبردی تبدیل کرد


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۳۰۴۲۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین