پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
آستان قدس رضوی طی نامه‌ای رسمی اعلام کرد جهت واحد کنسانتره خود آمادگی جذب میوه مازاد شب عید را دارد، متاسفانه رانت حاصله، سوء مدیریت و درآمد‌های حاشیه‌ای مانع از آن شد که میوه‌ها به قیمت به آستانه مبارکه قدس (صنایع تبدیلی) تحویل داده شود.
شعار سال: دقیقاً روزی که کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید برای فروش حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تن میوه فروش نرفته ایام مذکور برنامه‌ریزی می‌کرد، آستان قدس رضوی طی نامه‌ای رسمی اعلام کرد جهت واحد کنسانتره خود آمادگی جذب میوه مازاد شب عید را دارد، (تا احتمالا ضمن حفظ بیت المال، آبروی سازمان تعاون روستایی نیز حفظ شود)، اما ظاهراً نامه آستان قدس ناگهان در دبیرخانه سازمان گم شد.
 
میوه‌های مازاد نوروز را به آستان قدس نفروختند؟ سلام بر نمایندگان مجلس، صبح شمایان بخیر!

در استعلامی از سازمان مرکزی تعاون روستایی گرفته شده میشه به این نتیجه رسید که این سازمان با این عنوان که آستان قدس پول نمی‌دهد یا کم می‌دهد، به این پیشنهاد روی خوش نشان نداده، اما طی بررسی‌های بیشتر سازمان تعاون روستایی اعلام کرد اصلا چنین نامه‌ای به سازمان وارد نشده و وجود ندارد و اصلاً وصول نشده است.

پیش از این نیز رسانه با مهندس بلوریان، مسئول تدارکات شرکت صنایع غذایی آستان قدس رضوی، تماس گرفت تا صحت و سقم نامه را جویا شود که با تعجب شنید نه تنها نامه ارسال گردیده، بلکه مسئول مربوطه در سازمان مرکزی تعاون روستایی قیمتی بیشتر از قیمت فروش رفته فعلی به آستان قدس پیشنهاد کرده است و چنانچه قرار بود سازمان تعاون روستایی میوه را به قیمت هر کیلو چهار هزار و ۸۰۰تومان به دلال بفروشد، آستان قدس با همین قیمت واجد شرایط خرید این میوه بود.

بلوریان اعلام کرده هنوز هم این آمادگی وجود دارد تا سیب درختی و پرتقال را (به‌دلیل سود قابل توجه پس از تبدیل) به صورت مشارکتی از سازمان تعاون روستایی تحویل بگیرند و علاوه‌بر پرداخت وجه، در سود تبدیل نیز سازمان را مشارکت دهند.

پدر رانت بسوزد که آستان قدس را هم دور زد

متاسفانه رانت حاصله، سوء مدیریت و درآمد‌های حاشیه‌ای مانع از آن شد که میوه‌ها به قیمت به آستانه مبارکه قدس (صنایع تبدیلی) تحویل داده شود، زیرا در آن صورت باید همه چیز شفاف و بدون رانت پیش می‌رفت.

قدرت و پشتوانه قوی دلالان

به نظر می‌رسد شایسته بود به جای دادن هزاران تن میوه به ثمن بخس به دلالان، میوه‌ها به آستان قدس داده می‌شد، اما ظاهراً قدرت و پشتوانه قوی دلالان و لابی آن‌ها بر پیشنهاد آستان قدس رضوی چربیده؛ لذا پیشنهاد می‌شود تولیت محترم آستان قدس، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نهاد‌های نظارتی موضوع را تا حصول نتیجه بررسی کنند.

نمایندگان انقلابی استان خراسان رضوی سکوت نکنند

صاحب نظران معتقدند حال که چنین اجحافی در حق صنایع غذایی آستان قدس شده با توجه به سندیت نامه و اینکه ظاهراً میوه را ارزان‌تر به دلالان فروخته‌اند جا دارد نمایندگان استان خراسان رضوی و دیگر استان‌ها پیگیری جدی چنین تخلفی باشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اخبار سبز کشاورزی، تاریخ انتشار:۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر:، akhbarsabzkeshavarzi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین