پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این حق مردم است که بدانند در زمان بحران چه تدابیری باید بیندیشند؛ باید به مردم درباره منشأ آلودگی‌ها و راه‌های مواجهه با آن‌ها اطلاعات دقیق داده شود نه اینکه تابلو‌های نمایش‌گر آلودگی هوا در بحرانی‌ترین مواقع در نقاطی از تهران خاموش باشند.
شعار سال: سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی درباره منشأ آلودگی‌ها و گردوغبار‌های موجود در هوای تهران بیان کرد: فراکسیون در حوزه مقابله با پدیده ریزگرد‌ها پیگیری‌های متعددی را انجام داده است. آخرین جلسه فراکسیون محیط‌زیست که با مسئولان سازمان‌های زمین‌شناسی، هواشناسی، محیط‌زیست، علوم پزشکی شهید بهشتی و اهواز برگزار و از سوی مهمانان عنوان شد که منشأ وقوع هر پدیده ریزگرد به شکل مجزا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بنابراین علت تفاوت نظرات در مبدأ بروز ریزگرد‌ها در شهر‌های مختلف همین مسئله بوده است. به‌طور مثال بسیاری از کارشناسان منشأ آخرین ریزگرد تهران را اراضی پیرامون پایتخت عنوان کردند.

وی افزود: طی نشست‌های مختلف اظهارات چندگانه مسئولان درباره منشأ ریزگرد‌ها بررسی و مدیریت بحران برای کنترل آسیب‌های ناشی از این موضوع درنظر گرفته شد.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با تأکید بر اینکه در تهران با بحران آلودگی هوا روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: این حق مردم است که بدانند در زمان بحران چه تدابیری باید بیندیشند؛ باید به مردم درباره منشأ آلودگی‌ها و راه‌های مواجهه با آن‌ها اطلاعات دقیق داده شود نه اینکه تابلو‌های نمایش‌گر آلودگی هوا در بحرانی‌ترین مواقع در نقاطی از تهران خاموش باشند.

تأکید رئیس‌جمهور برساماندهی ریزگرد‌ها
رفیعی همچنین خاطرنشان کرد: پیگیری منشأ ریزگرد‌ها انجام و گلوگاه‌ها شناسایی شد. همچنین کلیه بررسی‌ها به سازمان‌های متولی اطلاع داده شد. رئیس‌جمهور نیز در جریان این نشست‌ها، بر ساماندهی ریزگرد‌ها تأکید کرد.

او متذکر شد که درحال حاضر ۴ گلوگاه در بحث مدیریت پدیده ریزگرد وجود دارد که دو مورد آن در حوزه اتخاذ تدابیر پیشینی و دو مورد آن اقدامات حین بحران و پسینی بوده است.

وی در پایان این گفتگو اظهار داشت: در نشست اخیر با مسئولان مرتبط با مسئله ریزگرد مقرر شد تا با توجه به دغدغه جدی رئیس‌جمهور در حوزه محیط‌زیست و تأکید بر ساماندهی ریزگردها، مسئله آلودگی هوا و گردوغبار به یکی از موضوعات موردتوجه در جلسات سران قوا بدل شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۲۱۴۹، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
0
شاخص آلودگی زیاد بوده دستگاه ها از کار افتادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین