پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
با کناره گیری رسمی چین از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ سوال اصلی تعیین زمان و مکان برگزاری این رقابت‌هاست.
شعار سال: با کناره گیری رسمی چین از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ سوال اصلی تعیین زمان و مکان برگزاری این رقابت‌هاست.

الف) چه کشور‌هایی امکان میزبانی دارند؟

در بازه زمانی یکساله تا شروع رقابت‌ها کشور‌هایی می‌توانند انتخاب شوند که توانایی و تجربه برگزاری تورنمنت‌های بزرگ را داشته باشند و امکاناتشان مناسب پذیرایی از ۲۴ کشور باشد. قطر و عربستان محتمل‌ترین گزینه‌ها هستند. زیرا قطر با برگزاری جام جهانی فوتبال به راحتی می‌تواند از پس برگزاری جام ملت‌ها بر آید و عربستان نیز با میزبانی از ۲۰ باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا نشان داد که دورخیز مناسبی برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ کرده است که چین با کناره گیری از میزبانی شانس عربستان را افزایش داد.

ب) محدودیت زمانی برگزاری مسابقات در کشور‌های حاشیه خلیج فارس

اگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس میزبانی را برعهده گیرند به این موارد باید توجه داشت.

از آپریل (اسفند - فروردین) ماه رمضان شروع خواهد شد.

 از ماه می (فرودین - اردیبهشت) دمای هوا در این کشور‌ها بالا خواهد رفت و تا اواخر اکتبر (اوایل آبان) ادامه خواهد داشت.

 یحتمل مسابقات باید تا پیش از ژانویه ۲۰۲۴ برگزار شده باشد در نتیجه، مسابقات یا در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد یا در بین ماه‌های نوامبر و دسامبر (آبان و آذر ۱۴۰۲).

شانس کدام کشور بیشتر است؟

ممکن است AFC میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ را به چین بدهد و در عوض جام ملت‌های ۲۰۲۳ را در عربستان برگزار کند. با این تفاسیر عربستان شانس اول میزبانی مسابقات ۲۰۲۳ است. حال اگر کنفدراسیون تصمیم بگیرد جام ملت‌ها را در اواخر ژانویه ۲۰۲۳ برگزار کند، شانس قطر برای میزبانی افزایش پیدا می‌کند، زیرا این کشور کمتر از دو ماه قبل میزبان جام جهانی بوده و آمادگی لازم را برای برگزاری تورنمت بزرگ دیگر دارد. اما اگر مسابقات را در اواخر اکتبر یا در ماه نوامبر ۲۰۲۳ برگزاری کند محتمل‌ترین گزینه میزبانی عربستان خواهد بود. در جمع بندی نهایی باید اذعان داشت که شانس قطر و عربستان به مراتب از سایر کشور‌ها بیشتر است.
 
علی دهقانی سانیج
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی علم و فوتبال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین