پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
ایرج صفاتی دزفولی سیاستمدار ایرانی است، که در دوره نخست و دوره پنجم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده آبادان، از استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت. وی ریاست دیوان محاسبات کشور را برای دوره‌های دوم و سوم، برعهده داشت. صفحه توییتری داریوش آرمان با انتشار ویدئوی زیر نوشت:باور کردنی نیست، اما ایشون آقای ‎ایرج صفاتی نماینده سه دوره ‎مجلس شورای اسلامی بوده که ٩ سال هم ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده داشته که اینگونه زندگی می‌کند!

شعار سال: به تازگی تصاویری از نماینده سابق مجلس، ایرج صفاتی دزفولی، منتشر شده است که او را سوار بر موتورسیکلت سه چرخ در حال تردد در شهر آبادان نشان می‌دهد. در واقع این آقایی که با عصا در پشت وانت سه چرخ سوار شده ایرج صفاتی دزفولی نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی از آبادان، جانباز انفجار در حزب جمهوری اسلامی و ۹ سال رئیس دیوان محاسبات کشور است. قابل توجه مسئولین و نمایندگانی که ساده زیستی را ننگ و عار می‌دانند.

تعداد بازدید : 56

پیگیری صدا و سیما از منتشر کننده این تصویر حاکیست که این موتور سیکلت سه چرخ در منزل آقای صفاتی تعمیرات انجام داد. بعد از پایان کار، آقای صفاتی با همان لباس خانگی همراه وی می‌شود، تا با مراجعه به بانک دستمزد او را پرداخت کند. گرچه گزارش‌ها از ساده زیستی و روحیه مردم داری و مردمی این مسئول پیشین حکایت دارد، اما به گفته اطرافیان تصاویر منتشر شده اصل و واقعیت زندگی شرافتمندانه وی نیست.


مهدی داوودی، نویسنده، خاطرات ایرج صفاتی دزفولی را تدوین کرد و مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رساند. او در کتاب خود با عنوان «خاطرات ایرج صفاتی دزفولی» نگاهی جامع به جریان ملی شدن صنعت نفت، حادثه بمب گذاری در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و اعتراض ۱۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به فرمان عقب نشینی بنی صدر، رییس جمهوری وقت، درباره عقب‌نشینی در دوران دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دارد.

در این کتاب، حوادثی از جریان‌های سیاسی، دستگیری ایشان توسط نیرو‌های ساواک، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است. جالب است بدانید ایرج صفاتی دزفولی، نماینده پیشین مردم آبان در مجلس شورای اسلامی، در یک دوره با شهید رجایی در زندان‌های رژیم پهلوی هم بند بوده است. کتاب «خاطرات ایرج صفاتی دزفولی» بر پایه مصاحبه‌ای از پیش توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۲۳۰ صفحه تدوین و منتشر شده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین