پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۶۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
اینکه دیروز جسد را در متروپل آوار شده کشف کردند و پزشک قانونی با وجود ذکر عبارت غیرقابل تشخیص بودگی جسد (در خبر) در عرض کمتر از یک روز، هویت جسد را تائید کرد، اندکی جای شائبه باقی می‌گذارد. اینکه صرف وجود چند برگ اوراق شناسایی در جیب یک جسد، مدرکی برای تشخیص هویت باشد، جای، اما و اگر دارد؟ آیا خانواده متوفی تائید هویت کرده اند؟ آیا آزمایش دی ان‌ای صورت پذیرفته است؟ آیا شاهدان عینی برای ریزش آوار بر روی آقای حسین عبدالباقی وجود دارد؟ در هر صورت، افکار عمومی و رسانه‌ها درخواست شفافیت بیشتر در خصوص مرگ آقای حسین عبدالباقی را داشته تا بدین وسیله بتوان پاسخگو به شایعاتی نظیر جسدسازی و موقعیت یابی برای فرار متهم اصلی، بود. منتظر دریافت توضیحات هستیم.
شعار سال: صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، خبر از تایید هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان داده است. 
 
 
شائبه‌ها در خصوص کشف جسد حسین عبدالباقی مالک متروپل! افکار عمومی توضیحات بیشتری نیاز دارد
دادستان مدعی است که با توجه به کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج متروپل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بوده، دستورات مقتضی جهت تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تایید قرار گرفت.
 
شائبه‌ها در خصوص کشف جسد حسین عبدالباقی مالک متروپل! افکار عمومی توضیحات بیشتری نیاز دارد
 
نام مالک و سازنده متروپل درمیان فوتی‌های حادثه‌ی آبادان (شماره۳۹) . این در حالی است که دادستان خوزستان روز قبل بیان داشته بود که، مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد. افتراقات نظرات از همین جا آغاز گردیده است. گروهی از کارگران متروپل شهادت می دهند که عبدالباقی در ساختمان حضور نداشته است. در ویدئویی ادعا می شود که ما دو حسین عبدالباقی داریم که رابطه خویشاوندی نیز با یکدیگر دارند.
توصیف شرایط متروپل چند ساعت قبل از ریزش از زبان کارگرانش: کارگرها به عبدالباقی گفته بودند ساختمان داره میلرزه جواب داده توهم زدید، اونجا رو ترک نکنید. کار کنید! بیشتر از ۱۱۰ کارگر فقط سه طبقه پایینی مشغول کار بودند! عبدالباقی داخل ساختمون نبود!
 
تعداد بازدید : 559
 
 
ادعا می‌شود شخصی که طبق گفته شاهدان و کارگران، حسابدار یا یکی از همکاران اصلی حسین عبدالباقی بوده؛ در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۳ ساعت ۱۵:۳۰ که مردم در حال آوار برداری بودند، با افرادی ناشناس وارد ساختمان شده و به طبقه پنجم در دفتر حسین عبدالباقی رفته و تمامی اسناد و مدارک و لپتاپ و کیس کامپیوتر و دفتر رو برداشته و هنگامیکه درحال ترک محل بوده توسط مردم و کارگران که این شخص را بعنوان حسابدار عبدالباقی می‌شناختند رو در رو گردیده و توسط مردم دستگیر می‌شود.
تعداد بازدید : 616

بررسی محتوای فضای مجازی نیز شبهه های زیادی را نشان می دهد. در برخی از کامنت ها آورده شده : 
 
*** توی لیست اسامی زده بود عبدالباقی ۳۵ ساله درصورتیکه میگن متولد ۶۰ هست و ۴۱ سالشه!
*** آیا فقط تشابه اسمی است یا اتفاق دیگری افتاده؟!
 
***اینایی که هویت جنازه رو تایید کردن مثل همونایی هستن که سلامت اون ساختمونو تایید کرده بودن؟!

*** دیروز گفتن گرفتنش امروز میگن مرده؟!
 
شائبه‌ها در خصوص کشف جسد حسین عبدالباقی مالک متروپل! افکار عمومی توضیحات بیشتری نیاز دارد +۱۸

***بعضی هامیگن که بجای  سه  برادر عبدالباقی(حمید، مجید و حسین) چهار تا عبدالباقی داریم:
▪️یکیش بلافاصله بعد از ریزش ساختمان بازداشت شد.
▪️یکیشو دیشب دادستان دستور بازداشت داده.
▪️یکیش امروز صبح جنازه اش از زیر اوار دراومده.
▪️یکی هم احتمالا الان از مسیر ترکیه عازم کاناداست؟! حلال السون
 
 
شائبه‌ها در خصوص کشف جسد حسین عبدالباقی مالک متروپل! افکار عمومی توضیحات بیشتری نیاز دارد
 
تصاویری که گفته می‌شود جسد متلاشی شده حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان است ؟
 
تعداد بازدید : 426
 
گزارش صداسیما و تائید هویت جسد توسط خانواده حسین عبدالباقی (چند برادر بنام‌های حمید، مجید و حسین که مجید عبدالباقی پیمانکار بخشی از پروژه نیز بود). این گزارش حاشیه های زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده است.
 
 
 
شائبه‌ها در خصوص کشف جسد حسین عبدالباقی مالک متروپل! افکار عمومی توضیحات بیشتری نیاز دارد +۱۸
 
هادی یدالله آبادانی کارگر پتروشیمی که برخی رسانه‌ها وی را به اشتباه بجای حسین عبدالباقی معرفی نموده بودند.
 
تعداد بازدید : 333
 
تعداد بازدید : 276
 
صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان مدعی است که با انگشت نگاری و همچنین نتیجه آزمایش DNA ، هویت جسد مشخص شده است. این در حالی است که برخی از متخصصان مدعی شده اند که کمترین زمان اخذ نتیجه از آزمایش DNA در حدود سه روز است!؟ 

حسام الدین آشنا، مشاور دولت روحانی در توئیتی به ماجرای مرگ پرحاشیه حسین عبدالباقی، مالک ساختمان متروپل آبادان واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت، مراقب به فرار جنازه‌ها باشید!
 
شائبه‌ها در خصوص کشف جسد حسین عبدالباقی مالک متروپل! افکار عمومی توضیحات بیشتری نیاز دارد +۱۸
 
منتظر دریافت توضیحات تکمیلی و هرگونه گزارش شهروندی در این خصوص هستیم.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از منابع گوناگون 
اخبار مرتبط
برچسب ها: حسین عبدالباقی ، مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان ، صادق جعفری چگنی ، تایید هویت جسد حسین عبدالباقی ، متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان ، کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی ، مالک برج متروپل ، تشخیص هویت ، مرگ حسین عبدالباقی ، شائبه های کشف جسد ، شائبه های کشف جسد عبدالباقی ، تشکیک در کشف جسد عبدالباقی ، عبدالباقی زنده است یا فوت کرده ، عبدالباقی واقعا فوت کرده؟ ، چگونگی احراز هویت حسین عبدالباقی ، سوال افکار عمومی از مرگ حسین عبدالباقی ، آیا حسین عبدالباقی واقعا مرده است ، هادی یدالله آبادانی ، هادی یدالله آبادانی کارگر پتروشیمی آبادان ، هادی یدالله ، مجید عبدالباقی ، حمید عبدالباقی ، برادران عبدالباقی ، برادران حسین عبدالباقی ، سه برادر یا چهار برادر عبدالباقی ، برادران عبدالباقی کدامند ، مجید عبدالباقی پیمانکار متروپل ، حسین عبدالباقی مالک و مدیر متروپل ، فرار جنازه حسین عبدالباقی ، شوی عزاداری بر حسین عبدالباقی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
1
4
بله الزاما باید اطلاع رسانی بشه و شفاف گویی صورت بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
1
0
چقدر زود جواب آزمایش ها اومده که تعیین هویت هم شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
1
0
بالاخره مرده یا نمرده؟ دادستان که می گه مرده؟ نیروی ارشد امنیتی سابق( آشنا) تیکه می فرسته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
2
1
بالاخره نظر خود شما چیه؟
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب 

ما هیچ موضع گیری و نظر مستقلی در این خصوص نمی توانیم داشته باشیم. وظیفه ما روشنگر، ممانعت از ایجاد شایعه و تخریب ،مطالبه گری و پرسشگری ، کمک به کشف حقیقت ، دفاع از منافع ملی و نظام و در کل چشم نظارتی مردم و دولت است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین