پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
دکتر سید حمید سجادی در مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزش ایران در حال حاضر به رشد و بلوغ رسیده است، گفت: ما باید با رفتار و اعمال خود پاسدار ارزش‌هایی باشیم که به دستمان رسیده چرا که ما امانت دار هستیم.
شعار سال: پنجاهمین مجمع عمومی (فوق العاده) کمیته ملی المپیک با حضور دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته، دکتر فضل الله باقرزاده نایب رئیس کمیته، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، محمد پولادگر معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان و اعضای هیات اجرایی و مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

دکتر سید رضا صالحی امیری در ادامه مجمع اظهار کرد: ورزش در جامعه امروز حامل غرور ملی، نشاط اجتماعی و‌هویت ملی است و‌همه باید تلاش کنیم که در این مسئولیت خطیر بهترین باشیم و به اهداف دست یابیم.

وی افزود: هر کسی امروز در هر پست و با هر مسئولیتی اگر در ورزش همگانی قدم برمی دارد در واقع به نشاط ملی و هویت ملی المپیک کمک می‌کند.

دکتر صالحی امیری در ادامه خطاب به اعضای مجمع ملی المپیک گفت: شما صاحبان اصلی کمیته ملی المپیک هستید و اگر کمک شما عزیزان نبود قطعا نمیتوانستیم این مسیر را طی کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در این مدت حضور در این کمیته تلاش کردم تا مسیری را فراهم کنم که برای همگان قابل تحمل باشد و بتوان به راحتی مسیر طی شده را ادامه داد.

صالحی امیری به عملکرد مثبت فدراسیون‌ها در جامعه اشاره کرد و افزود: فدراسیون‌ها پرچم دار عرصه‌های ورزشی هستند، طی چند سال گذشته از جاکارتا گرفته تا المپیک ناشنوایان ورزشکاران تلاش کردند کام مردم را شیرین کنند که به این مهم دست یافتند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در این مدت چهار سال تلاش کردیم بیش از هر چیزی مسائل اخلاقی و فضیلت‌های رفتاری را در دستور کار خود قرار دهیم که در این مهم موفق بودیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تعامل و همکاری نزدیک و صمیمانه دو حوزه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بیان کرد: محور ورزش ایران، وزیر ورزش و جوانان است و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و سایر مجموعه‌های ورزش، بازوان اجرایی ایشان هستند.

دکتر صالحی امیری افزود: نمی‌شود ورزش کشور را با چند مدیر اداره کرد، نمی‌شود یک لشکر را با چند فرمانده هدایت کرد، باور دارم هرکسی در انتخابات بعدی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب می‌شود باید بپذیرد نفر اول ورزش ایران، وزیر ورزش ایران است.

وی توصیه کرد: اخلاق، فضیلت و معرفت را مقدم بر همه امور بدانید و باور کنید ورزش قهرمانی بدون تمرکز بر روی این ویژگی‌ها ره به جایی نمی‌برد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اهمیت کسب مدال‌های قهرمانی ورزشکاران و تجلیل از تلاش‌های شان این نکته را متذکر شد که با چندمدال کمتر یا بیشتر، ارزش قهرمانان این سرزمین کاسته نمی‌شود، و باید این نکته مورد توجه قراربگیرد قهرمانان ما می‌توانند پهلوانان کشورمان باشند.

وی در ادامه سخنانش ضمن قدرشناسی از تمامی کسانی که در بخش‌های مختلف کمیته ملی المپیک برای ورزش تلاش کرده اند اظهار داشت: خدا را شاهد می‌گیرم اعضا هیات اجرایی در این ۴ سال کنارما بودند و با عشق و باور قلبی برای ورزش کشور کوشیده اند.

رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: تمام کسانی که در این مجموعه حضور دارند، سرمایه‌های ورزش هستند و اگر کسی مسئولیت فدراسیونی را عهده دار نیست نباید نادیده گرفته شود.

در ادامه این مجمع رای گیری انجام شد که حاضرین به تاریخ ۶ شهریور برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک رای دادند.

از بین ۶۰ رای (۵۷ عضو حاضر و ۳ رای وبیناری) برای تعیین روز برگزاری انتخابات وجود داشت که ۱۵ نفر به تاریخ ۲۰ تیرماه رای دادند و ۴۱ نفر تاریخ ۶ شهریور را برگزیدند و چهار ر‌ای هم مخدوش اعلام شد.

در ادامه دکتر سید حمید سجادی در مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزش ایران در حال حاضر به رشد و بلوغ رسیده است، گفت: ما باید با رفتار و اعمال خود پاسدار ارزش‌هایی باشیم که به دستمان رسیده چرا که ما امانت دار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌های توسعه ایی در دو حوزه ورزش و جوانان اظهار کرد: کشور نیاز به آبادانی بیشتر در زمینه ورزش دارد و باید با همدلی و تعامل ورزش کشورمان را به هدف نهایی برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دستاورد‌های ورزش ایران در داخل و خارج کشور ادامه داد: در ورزش ایران فعالیت‌های خوبی انجام دادیم و مسابقات زیادی را با حضور تماشاگران برگزار کردیم، ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم، اما برای توسعه بیشتر در بخش‌های مختلف ورزش زمان زیادی در اختیار نداریم.

وی در ادامه در خصوص توجه ویژه به شرایط ورزشکاران گفت: باید حمایت از این عزیزان را در دستور کار خود قرار دهیم و بیمه ورزشی، حقوق ورزشکاران و بسیاری از مشکلات که همه‌ی ما آگاه هستیم را به صورت ویژه دنبال کنیم.

دکتر سجادی در ادامه سخنانش عملکرد هیات اجرایی کمیته المپیک را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: من از هیات اجرایی تشکر می‌کنم چرا که این امکان وجود داشت تا تاریخ انتخابات بر اساس ضوابط قانونی در هیات اجرایی تصویب و اعلام می‌شد و اینکه هیات اجرایی تعیین زمان برگزاری انتخابات در اختیار مجمع قرار داد بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر همدلی و وفاق در ورزش گفت: مقام معظم رهبری فرمایشاتی در حوزه ورزش دارند و بیانیه گام دو مسئله‌ای است که باید مدنظر قرار گیرد، همچنین دغدغه‌هایی از سوی رییس جمهور در حوزه ورزش وجود دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۵۷۲۱، www.olympic.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین