پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
بنا بر اخبار غیر رسمی دریافتی علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید دچار برخی حاشیه‌های مربوط به تداوم همکاری با دولت شده است؟! این در حالی است که جعفری در جلسه‌ای با عنوان پایش سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس که با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران عامل شهر‌های مذکور و سایر عوامل اجرایی برگزار شده بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرده و گفته است: تمامی شهر‌ها به ویژه سه شهر نام برده شناسنامه دقیقی از آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده تهیه کرده و شرایط کنونی هر پروژه در زمینه‌های گوناگون را ذکر کنند. ان شاالله شاهد حل مشکلات و جدیت مدیران برای حل مشکلات مسکن مهر و اتمام این پروژه آوار شده باشیم.
شعار سال: سال ۱۳۹۹ قول اتمام مسکن مهر توسط وزیر سابق راه و شهرسازی داده شد. البته مردم پردیس و پرند از پنج سال قبل از آن هم این وعده را هر سال شنیدند. اما آنچه عملا با آن مواجه هستیم تکمیل نشدن حدود ۱۰ درصد پروژه ۲ میلیون و ۳۸۰ هزارواحدی است که بخش زیادی از آن‌ها در شهر‌های جدید قرار دارند.

اگرچه مسئولان به تازگی کمتر درخصوص وضعیت پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر مصاحبه می‌کنند، اما گلایه‌ها و انتقادات متقاضیان همچنان وجود دارد؛ متقاضیانی که بعضا بیش از ۱۰ و حتی ۱۴ سال در انتظار تحویل واحدهایشان به سر می‌برند.

تیرماه سال ۱۳۹۹ محمد اسلامی (وزیر سابق راه و شهرسازی) ادعا کرده بود که بجز تعدادی از واحد‌های پردیس و آن دسته از واحد‌های دارای مشکلات حقوقی، پرونده مسکن مهر در سال جاری بسته می‌شود. او در پایان دولت دوازدهم تعداد مسکن مهر‌های باقی‌مانده را حدود ۲۰ هزار واحد عنوان کرد. تیرماه یک سال بعد یعنی ۱۴۰۰ خبر آمد که ۲۷۳ هزار واحد تکمیل نشده است.واقعا چه کسی از وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر مطالبه گری کرد؟ چرا نباید کسی پاسخگو باشد؟ 

بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده واحد‌های باقی مانده مسکن مهر در شهر‌های جدید استان‌های تهران و البرز شامل پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارد که با مشکلاتی همچون خلف وعده پیمانکاران در تکمیل واحدها، نبود زیرساخت‌های شهری، نبود انشعابات و عمل نکردن دستگاه‌های خدمات‌رسان به وظایف خود در این زمینه مواجهند. بر اساس برآوردی که اردیبهشت سال گذشته صورت گرفت در سه شهر مذکور حدود ۳۰ هزار واحد نیمه کاره و بلاتکلیف هستند.

اگرچه مدیرعامل شهر‌های جدید گفته که مدیران به جدیت تاخیرات پیمانکاران در مسکن مهر را پیگیری کنند، اما طی ۱۵ سال گذشته که پروژه مسکن مهر آغاز شده، گوش متقاضیان از این دستورات و پیگیری‌ها پر شده است.

به هر ترتیب،  اخیرا علیرضا جعفری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در جلسه‌ای با عنوان پایش سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس که با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران عامل شهر‌های مذکور و سایر عوامل اجرایی برگزار شده بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرده و گفته است: تمامی شهر‌ها به ویژه سه شهر نام برده شناسنامه دقیقی از آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده تهیه کرده و شرایط کنونی هر پروژه در زمینه‌های گوناگون را ذکر کنند.

وی افزود: تمامی شهر‌ها پروژه‌های روبنایی با پیشرفت بالای ۹۰ درصد را در اولویت قرار داده و آن‌ها را برای افتتاح و بهره برداری تا پایان شهریورماه آماده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدیران عامل باید هرچه سریعتر تمامی پروژه‌های روبنایی ساخته شده که هنوز از سوی نهاد‌های خدمات رسان و اجرایی به بهره برداری نرسیده اند را تعیین تکلیف کنند گفت: مدیران به جدیت تأخیرات تمامی پیمانکاران در عملکرد اجرایی به ویژه در حوزه مسکن مهر را پیگیری و بررسی کنند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید در طول این جلسات به تهیه بسته تهاتری تأمین مالی پروژه‌های مسکن مهر در ابعاد اراضی و مستغلات و … در شهر‌هایی که دارای مشکل مذکور هستند تأکید کرده و گفت: تهیه و پرداخت مطالبات پیمانکاران سریعا در دستور کار قرار گیرد.

جعفری همچنین به استخراج و نیاز‌های منطقه‌ای هر شهر و کمبود فضا‌های خدماتی آن‌ها اشاره کرد و گفت: مدیران عامل به فوریت این اقدام را انجام و همراه با آماد سازی اراضی شهر برای تأمین مالی پروژه‌های مختلف با محوریت تکمیل مسکن مهر در دستور کار خود قرار دهند.

پروژه مسکن مهر در شهر‌های جدید به نوعی از حوصله جمع خارج شده است. از طرف دیگر در طرح نهضت ملی مسکن احداث ۷۰۰ هزار واحد از چهار میلیون واحد به عهده شهر‌های جدید قرار دارد. با گذشت ۹ ماه از ابلاغ قانون مربوطه، عملکرد خاصی درخصوص میزان پیشرفت این پروژه در شهر‌های جدید ارایه نشده است. حتی بسیاری از متقاضیان واجد شرایط در انتظار پیامک معرفی به پروژه هستند. با این وضعیت مشخص نیست شرکت عمران می‌خواهد با حجم انبوه کار‌های بر زمین مانده در بحث پروژه‌های زیربنایی و روبنایی، راه‌های ارتباطی و واحد‌های نیمه کاره طرح‌های مسکن مهر، مسکن ملی و نهضت ملی مسکن چه کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۰۴۰۳۴۴۳، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
0
0
ما که چشممون آب نمی خوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین