پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۸۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
سید یاسر جبرائیلی در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص منطق افزایش نرخ ارز صحبت‌های قابل تامیلی دارد. سیدیاسر جبرائیلی می‌گوید خاطرم هست چند سال پیش مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی IMF رسما توصیه کرد که ایران، "برای کنترل نرخ تورم، نرخ رسمی ارز را تا سطح نرخ بازار افزایش دهد". مسعود نیلی از جمله افراد توصیه کننده این جریان بود. سوال این است که، چرا نهاد‌های نظارتی باید اجازه دهند که دولت‌ها در ادوار مختلف با سه مکانیزم نادرست چاپ پول بدون پشتوانه، انتشار اوراق قرضه و افزایش نرخ دلار، نوسان گیری کنند؟
شعار سال: سید یاسر جبرائیلی در سخنرانی که سال ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارائه شد، به بررسی منطق حاکم بر تجویز‌های صندوق بین‌المللی پول برای اقتصاد ایران، در خصوص افزایش نرخ ارز پرداخته است. منطقی که در داخل ایران توسط حلقه نیاوران و جریان خاصی از یکی از دانشگاه‌های کشور با سرحلقه گی مسعود نیلی، دنباله گیری می‌شود.

جبرائیلی مدعی است، خاطرم هست چند سال پیش مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول (IMF) رسما توصیه کرد که ایران "برای کنترل نرخ تورم، نرخ رسمی ارز را تا سطح نرخ بازار افزایش دهد".

نئولیبرال‌هاای وطنی نیز همین نسخه را پیاده کردند و قیمت ارز را افزایش داده و ارزش ریال را بیش از پیش تضعیف کردند. یکی از استدلال‌هایی که برای این کار از طرف آقای مسعود نیلی ارائه شد، این بود که افزایش نرخ ارز در جهت حمایت از تولید داخلی در برابر رقبای خارجی و توسعه صادرات است.

چرا نهاد‌های نظارتی باید اجازه دهند که دولت‌ها در ادوار مختلف با سه مکانیزم نادرست چاپ پول بدون پشتوانه، انتشار اوراق قرضه و افزایش نرخ دلار، نوسان گیری کنند؟
 
تعداد بازدید : 5
تعداد بازدید : 7
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرام خیابان انقلاب
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین