پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
برخی از تحلیل گران مدعی هستند که در فیلمی که از رونمایی از پایگاه سری پهپادی ارتش در جریان بازدید دو تن از فرماندهان ارشد نشان داده شد دو گاف بزرگ امنیتی دیده می‌شود و مکان و مختصات پایگاه لو داده است. خبرنگار صداسیما از زمان پرواز ۴۰ دقیقه‌ای از پایگاه هوانیروز کرمانشاه تا مقصد حرف می‌زند و گاف بزرگتر را در کپسول آتش‌نشانی عنوان داشته اند که به طور کامل و واضح مکان پایگاه را شهرستان دالاهو در کرمانشاه ذکر می‌کند. در مقابل این تحلیل، مهدی جهان تیغی این افشای خود خواسته اطلاعات را نوعی هشدار به رژیم صیهونیستی دانسته و به بحث نفوذناپذیری پایگاه اشاره دارد. در هر صورت این خبر توسط رسانه‌های معاند در حجم وسیع پخش شده و ضرورتا نیازمند تبیین گری و ارایه توضیح توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف روشنگری افکار عمومی و کاهش تخریب‌های رسانه‌های معاند است.
شعار سال: پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از پایگاه‌های بکلی سری، با انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی و انهدامی ایرانی، مسلح به سامانه‌های موشکی و بمب‌های بومی و سامانه‌های جنگ الکترونیک، مورد بازدید سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار گرفت. «پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳» یکی از پایگاه‌های زیرزمینی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که متناسب با سطح امنیتی مورد نیاز در مناطق مختلف مرزی توسط ارتش طراحی و گسترش یافته‌اند. در این پایگاه، پرنده‌های بدون سرنشین راهبردی ارتش شامل بیش از یکصد فروند پهپاد‌های کمان۲۲، کمان۱۲، ابابیل۵، مهاجر۶، فطرس و کرار، مجهز به انواع مهمات، بمب‌ها، موشک‌های رهگیر و هوا به سطح و راکت‌های بومی استقرار یافته‌اند.
آیا ارتش مختصات پایگاه نظامی خود را لو داده است؟
برخی از تحلیل گران مدعی هستند که در فیلمی که از رونمایی از پایگاه سری پهپادی ارتش در جریان بازدید دو تن از فرماندهان ارشد نشان داده شد دو گاف بزرگ امنیتی دیده می‌شود و مکان و مختصات پایگاه لو داده است. خبرنگار صداسیما از زمان پرواز ۴۰ دقیقه‌ای از پایگاه هوانیروز کرمانشاه تا مقصد با هلیکوپتر حرف می‌زند و گاف بزرگتر را در کپسول آتش‌نشانی عنوان داشته اند که به طور کامل و واضح مکان پایگاه را شهرستان دالاهو در کرمانشاه ذکر می‌کند. در مقابل این تحلیل، مهدی جهان تیغی این افشای خود خواسته اطلاعات را نوعی هشدار به رژیم صیهونیستی دانسته و به بحث نفوذناپذیری پایگاه اشاره دارد.
آیا ارتش مختصات پایگاه نظامی خود را لو داده است؟
تعداد بازدید : 291
کاربران شبکه اجتماعی توئیتر نیز با جمع‌آوری مجموعه اطلاعات این گزارش در مورد محل پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳، مکان تقریبی آن را حدس زدند. یکی از کاربران توئیتر نوشته است: «کارشناسان توپوگراف و جاسوسان محلی با دیدن این تصاویر به‌راحتی می‌فهمند هلیکوپتر از کدام سمت پایگاه به مدت ۴۰دقیقه پرواز کرده. درب شهرک نشان داده نشد، اما یقین دارم اگر صدای باز شدن در را به یکی از دوستانم که متخصص ساخت در‌های بزرگ است نشان بدهم، به‌راحتی می‌تواند نوع در، آلیاژ، وزن، رو زمینی یا زیرزمینی بودن و سایر مشخصات آن‌را به شما بگوید». یکی از اکانت‌های انگلیسی زبان با توجه به انتشار تصویر هلیکوپتر در صفحه توئیترش نوشته است که با توجه به حداکثر سرعت هلیکوپتر Bell ۲۱۴، به‌جرأت می‌توان گفت که این پایگاه مخفی حدوداً ۱۰۲ کیلومتر با پایگاه یکم هوانیروز فاصله دارد.

با توجه به ممنوعیت حرفه‌ای ورود رسانه‌ها به مسائل و مباحث امنیتی و نظامی همچنین بدلیل عدم اشرافیت اطلاعاتی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مسائل نظامی، فقدان توانمندی خود از تحلیل، قضاوت و یا پاسخ به افکار عمومی را اعلام داشته و در مقابل آنچه که برای ما اهمیت دارد، حساسیت به انتشار وسیع این خبر توسط رسانه‌های معاند و ضرورتا نیازمندی به تبیین گری و ارایه توضیح توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف روشنگری افکار عمومی و کاهش تخریب‌های رسانه‌های معاند است.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از اطلاعات ارایه شده در خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری موج، همشهری آنلاین، چندین رسانه معاند دیگر
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پ
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
1
0
40 دقیقه بعد تازه چشماشو میینده، معلوم نیست چقدر بعد از ۴۰ دقیقه به پرواز ادامه میدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین