پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) که با زیان خالص ۳۴ هزار میلیارد ریالی در پایان سال ۹۹ روبروست و هنوزاز عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۰ خبری نیست در شرایطی چنین کارنامه‌ای را رقم می‌زند که برخی از فعالیت‌های این شرکت در ثبت چنین کارنامه ضعیفی بی تأثیر نیست که به اشاره مصداقی به آن‌ها خالی از لطف نیست.
شعار سال: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) که با زیان خالص ۳۴ هزار میلیارد ریالی در پایان سال ۹۹ روبروست و هنوزاز عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۰ خبری نیست در شرایطی چنین کارنامه‌ای را رقم می‌زند که برخی از فعالیت‌های این شرکت در ثبت چنین کارنامه ضعیفی بی تأثیر نیست که به اشاره مصداقی به آن‌ها خالی از لطف نیست.

بررسی‌ها نشان میدهد ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال مطالبات هواپیمایی جمهوری اسلامی از اشخاص و نمایندگی‌های خارجی بابت نقل و انتقال وجوه حاصل از فروش بلیط مسافر و بار و و برخی معاملات و انجام سایر هزینه‌های مرتبط توسط اشخاص و نمایندگی‌های خارجی از جمله ایرگلوبال فرانسه و سوئد، تراول میلان و فرانکفورت، یوروپ تراول لندن، اورکس لندن و دبی، سینرژی اوی یشن تایلند، وین (آقای قرایی) نمایندگی دمام و ... موضوعاتی مطرح است که می‌تواند علاوه بر ایجاد ابهام مطالباتی را مطرح می‌کند که در ادامه می‌آید.

مطابق با آنچه در صورت‌های مالی ایران ایر مشاهده می‌شود در سنوات گذشته بابت انجام معاملات با اشخاص و شرکت‌های فوق الذکر، از طریق سیستم بانکی وجوهی به داخل و خارج از کشور منتقل نشده است و بابت عدم وصول به موقع مطالبات خسارتی محاسبه نشده است.

نکته قابل تأملی که نباید به سادگی از کنار آن گذشت این است مانده طلب از نمایندگی‌های وین (قرایی)، ایرگلوبال فرانسه و درویش تراول دوحه به ترتیب ۳۹، ۱۰ و ۹۰ میلیارد ریال کمتر از مبالغ ثبت شده در حساب‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی است.

سوء تدبیر‌ها در این شرکت هواپیمایی تا آنجا ادامه می‌یابد که با وجود غیرفعال شدن حساب برخی از این نمایندگی‌ها مانند سینرژی اوی یشن تایلند و سامیت ایر استرالیا هنوز اقدامی در جهت تسویه مطالبات آنان صورت نگرفته.

این اتفاقات در شرایطی می‌افتد که در همین سال مالی ۱۱ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال از اقساط سر رسید شده بانک صنعت و معدن در موعد مقرر تسویه نشده و باعث جریمه ۸۸۸ میلیارد ریالی شده هرچندکه این رقم در صورت‌های مالی این شرکت ثبت نشد.

سؤالی که باید از مدیر وقت هواپیمایی هواپیمایی جمهوری اسلامی پرسید این است که اگر جای این شرکت‌ها با شرکت متبوعش عوض می‌شد در قبال مطالباتشان چنین رفتار منفعلانه‌ای در پیش می‌گرفتند؟
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رصدروز، تاریخ انتشار:۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۰۲۸۵، www.rasaderooz.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
حتما مشکلی ندارن که برای مطالباتشون درخواست نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین